Biuro Zarządu Głównego SBP
Al. Niepodległości 213
02-086 Warszawa
tel: 22 608-28-24
tel: 733 242 337
biuro@sbp.pl
Otwarte zasoby edukacyjne nie są tak naprawdę otwarte. Nauczyciele nie będą korzystać z otwartych zasobów ponieważ ich adaptacja jest zbyt czasochłonna. więcej
Od 10 lat można obserwować stały wzrost zainteresowania badaniami nad oprogramowaniem o otwartym kodzie źródłowym, rozwijanym i dystrybuowanym za darmo w Internecie przez działające na zasadzie wolontariatu społeczności hakerów, czyli nad projektami znanymi jako FOSS – Free and Open Source Software. więcej
Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie dostępna jest już książka „Wstęp do Open Source”. więcej
Dzięki współpracy z Biblioteką Narodową projekt Biblioteka Otwartej Nauki posiada od niedawna własną kolekcję w Polonie. więcej
Książka ma charakter wprowadzający w obszar open source na potrzeby szeroko pojętej humanistyki. więcej
Pomocnik Prawny Platformy Otwartej Nauki to kolejna propozycja od ICM UW na obchody Tygodnia Otwartej Nauki. Pomocnik to interaktywne narzędzie, które pozwala uzyskać rekomendacje dotyczące prawnych aspektów wdrażania otwartego dostępu. więcej
20 października rozpoczynają się obchody Międzynarodowego Tygodnia Otwartej Nauki – International Open Access Week (OAW). Inicjatorem tego wydarzenia jest międzynarodowa organizacja SPARC (The Scholarly Publishing and Academic Resources Coalition), która promuje nowe modele komunikacji naukowej w świecie. więcej
W ramach przygotowań do obchodów międzynarodowego Tygodnia Otwartej Nauki, ICM UW udostępniło w serwisie PON tłumaczenie książki Petera Subera, jednej z kluczowych postaci ruchu Open Access. więcej
Powstała nowa publikacja dotyczącą ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego przez biblioteki, muzea i archiwa, w związku z nowelizacją Dyrektywy w sprawie ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego. więcej
Koalicja Otwartej Edukacji w pełni popiera „Plan wdrożenia otwartego dostępu do treści naukowych w Polsce” opublikowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego jako dokument wyjściowy do dyskusji nad wdrożeniem polityki otwartości względem treści naukowych w Polsce. więcej