Biuro Zarządu Głównego SBP
Al. Niepodległości 213
02-086 Warszawa
tel: 22 608-28-24
tel: 733 242 337
biuro@sbp.pl
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego przyjęło dokument „Kierunki rozwoju otwartego dostępu do publikacji i wyników badań naukowych w Polsce”. W Program rozwoju otwartej nauki znalazły się zalecenia dla jednostek badawczych i agencji finansujących badania, a także dla MNiSW. więcej
Fundacja Otwórz się zaprasza wszystkie organizacje, które zajmują się otwieraniem edukacji, nauki i kultury do zaprezentowania się w Radiu Wolna Kultura. więcej
W Wielkiej Brytanii opublikowano raport z badań zatytułowany: Monografie i Open Access – projekt był prowadzony przez Geoffreya Crossicka profesora z University of London więcej
Koalicja Otwartej Edukacji wysłała do Senatu RP petycję postulującą rozszerzenie zakresu podmiotowego przepisów o dozwolonym użytku edukacyjnym. więcej
Trwająca nowelizacja prawa autorskiego była szansą na rozszerzenie dozwolonego użytku edukacyjnego. więcej
Ruch Linked Data (danych powiązanych) jest relatywnie nowym sieciowym trendem, którego rozwój zapewnił między innymi dostawcom danych możliwość ich publikacji w interoperatywny i możliwy do przetwarzania przez maszyn sposób. więcej
Dane są siłą napędzającą nowoczesną gospodarkę - bez nich nie byłoby internetu, zniknęłaby ogromna część przemysłu (nie tylko informatycznego), a my sami moglibyśmy mieć problem z poruszaniem się po większym mieście. więcej
Zapraszamy nauczycieli bibliotekarzy z bibliotek pedagogicznych i szkolnych a także dyrektorów szkół na spotkanie pt. Jak wspomagać szkoły w pracy z e-podręcznikami? więcej
W maju nauczyciele akademicy będą mieć okazję wziąć udział w cyklu 5 webinarów poświęconych otwartym zasobom edukacyjnym w kontekście specyfiki ich pracy. więcej
Od połowy lat 90. ubiegłego wieku zaczęto realizować projekty mające na celu archiwizację szybko rozwijającej się sieci www, a obecnie członkami organizacji International Internet Preservation Consortium (IIPC) jest już 48 krajów, między nimi występują jednak duże różnice w podejściu do regulacji dostępu do archiwizowanych treści internetowych. więcej