Biuro Zarządu Głównego SBP
            Al. Niepodległości 213
            02-086 Warszawa
            tel: 22 608-28-24
            tel: 733 242 337
            biuro@sbp.pl
        
        
Zapraszamy do udziału w 28. edycji Polconu, wielkiego święta wszystkich tych, dla których wyobraźnia jest szczególnie istotna. Impreza odbędzie się w dniach 29 sierpnia - 1 września w Warszawie. więcej
Zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału w Kongresie Kultury w Radomsku w dniach 12-14 września 2013 r. Jego celem jest rozmawiać o problemach, wymieniać dobre praktyki, dzielić się doświadczeniem, poszukiwać szans rozwoju dla kultury w gminach, małych i średnich miastach regionu łódzkiego. więcej
Do 2 września 2013 r. można wziąć udział w akcji we wspólnej akcji Narodowego Instytutu Dziedzictwa (NID) oraz Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (GDOŚ). Kampania społeczna skierowaną do wszystkich miłośników historii i przyrody odbywa się w 330. rocznicę zwycięstwa króla Jana III Sobieskiego w bitwie pod Wiedniem. więcej
Komisja Europejska zaproponowała, aby w Wieloletnich Ramach Finansowych na lata 2014-2020 obniżyć środki Programu Europa dla Obywateli do 164,3 mln euro wobec 215 w latach 2007-2013. O ostatecznym kształcie budżetu wieloletniego zadecydują wspólnie Parlament Europejski i Rada UE. więcej
Przeciętnie polskie gminy wydają 3,5% swojego budżetu na kulturę. W sumie to ponad 5 mld zł rocznie. Gros tych pieniędzy przeznaczają m.in. na muzea, teatry, ośrodki kultury oraz biblioteki. Organizacje otrzymują od gmin na działania kulturalne jedynie ok. 100 mln zł na rok. więcej
W dniu 13 czerwca 2013 r. odbył się II Kongres Instytucji Kultury, w którym miałam przyjemność brać udział dzięki wejściówce wygranej w facebookowym konkursie SBP. Spotkanie zorganizowane pod tytułem „Kulturalne pieniądze, czyli … Kulturo mów mi sponsorze, mów mi mecenasie” dotyczyło głównie sposobów pozyskiwania funduszy. więcej
Podczas tegorocznego Europejskiego Forum Kultury, które odbędzie się w dniach 4-6 listopada 2013 w Brukseli, nowością ma być specjalna sesja „What’s your point”, podczas której będzie można wypowiedzieć się przed publicznością Forum. więcej