Katedra Informatologii i Bibliologii Uniwersytetu Łódzkiego, Biblioteka Uniwerystetu Łódzkiego, Muzeum Miasta Łodzi oraz Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich mają zaszczyt zaprosić na piąte z cyklu spotkanie badaczy i praktyków z całego świata, na którym zaprezentowany zostanie aktualny stan badań kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz dobre praktyki w zakresie jej krzewienia. więcej
SBP zaprasza na drugą edycję warsztatów „Gdy planszowe w bibliotece”, które odbędą się 12 kwietnia 2018 r. w siedzibie PBW przy ul. Gocławskiej 4 w Warszawie. więcej
W dniach 2–30 listopada br. odbędzie się pierwsza edycja projektu „Upoluj swoją książkę”, dzięki któremu uczniowie szkół ponadpodstawowych na terenie całego kraju będą mogli zupełnie za darmo przeczytać 12 bestsellerowych e-booków i audiobooków. więcej
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich zaprasza na warsztaty III stopnia z zakresu biblioterapii, pt.: „Literatura, jako narzędzie terapeutyczne i edukacyjne”, które odbędą się w dniach 12-13 grudnia 2017 r. w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Warszawie, ul. Gocławska 4. więcej
Kolejny tom z serii „Nauka – Dydaktyka – Praktyka” jest poświęcony przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych. więcej
Przedstawiamy 18 scenariuszy lekcji i zajęć pozalekcyjnych dotyczących nauki podstaw programowania z wykorzystaniem robota edukacyjnego mBot oraz środowiska programistycznego Scratch i mBlock. Zachęcamy do korzystania. więcej
Książka Weroniki Kosteckiej i Macieja Skowery jest taką propozycją lektury, która ma charakter bardziej pytań niż odpowiedzi, bardziej refleksji niż zamkniętych, niepodważalnych konstatacji i wniosków. więcej
W roku szkolnym 2016/2017 popularyzacja czytelnictwa oraz rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży ponownie były jednym z kluczowych kierunków polityki oświatowej państwa. więcej
Kolejny tom z serii „Nauka – Dydaktyka – Praktyka” jest poświęcony przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych. więcej
Publikacja zawiera wykaz i omówienie ogólnodostępnych materiałów edukacyjnych dotyczących nauki podstaw programowania (również za pomocą robotów edukacyjnych) oraz wykorzystywania tabletów na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych. więcej