W jaki sposób zorganizować w bibliotece naukę angielskiego za pomocą kursów e-learningowych www.funenglish.pl (dla dzieci w wieku 6 - 12 lat) oraz www.funjunior.pl (dla przedszkolaków) i jak ją urozmaicić, żeby dzieci nie pozostały jedynie "przyklejone" do komputerów? Zachęcamy do obejrzenia webinarium z 1 lutego 2016 r. pt. „Zaczaruj swoją bibliotekę”. więcej
19 lutego o godzinie 12.00 w Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki odbędzie się spotkanie prasowe, które poprzedzi oficjalne otwarcie wystawy "Tu czy tam? Współczesna polska ilustracja dla dzieci". więcej
Zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnym spotkaniu badaczy i praktyków z całego świata, forum wymiany myśli, na którym prezentowany jest aktualny stan badań kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz dobre praktyki w zakresie jej krzewienia. więcej
Ze względu na rosnącą popularność i potencjalnie niższe, w porównaniu z tradycyjnymi publikacjami koszty ebooków, przenośne czytniki treści elektronicznych, takie jak Ipad, czy Kindle, cieszą się zainteresowaniem coraz większej liczby placówek edukacyjnych i traktowane są jako użyteczne narzędzie mające motywować dzieci i młodzież do nauki i czytania. więcej
Zapraszamy pracowników bibliotek dziecięcych, instytucji kultury, nauczycieli szkół i przedszkoli na ogólnopolską konferencję „Nie zmuszajmy dzieci do czytania – nowe spojrzenie na czytelnictwo dziecięce” organizowaną w ramach obchodów 70-lecia Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie i 10-lecia Multimedialnej Biblioteki dla Dzieci ABECADŁO. więcej
Celem organizatorów konkursu "Przecinek i Kropka" jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych oraz promowanie wartościowej literatury dziecięcej. Dla autora i ilustratora zwycięskiego tytułu przewidziano nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. zł, a dla książki została przygotowana specjalna promocja w salonach Empik. więcej
Do konkursu "Skąd się wzięły małpy w Internecie?", organizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Wydawnictwo Widnokrąg, zostało przyjętych 100 bibliotek. więcej