Polska Sekcja IBBY zaprasza pierwsze z cyklu spotkań FORUM IBBY – spotkań całego środowiska związanego z literaturą dla dzieci i młodzieży, które mają na celu wzajemne poznanie i wypracowanie dróg współpracy. więcej
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich zaprasza na warsztaty III stopnia z zakresu biblioterapii, pt.: „Literatura, jako narzędzie terapeutyczne i edukacyjne”, które odbędą się w dniach 12-13 grudnia 2017 r. w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Warszawie, ul. Gocławska 4. więcej
Kolejny tom z serii „Nauka – Dydaktyka – Praktyka” jest poświęcony przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych. więcej
Przedstawiamy 18 scenariuszy lekcji i zajęć pozalekcyjnych dotyczących nauki podstaw programowania z wykorzystaniem robota edukacyjnego mBot oraz środowiska programistycznego Scratch i mBlock. Zachęcamy do korzystania. więcej
Aż 8 na 10 uczniów pierwszych trzech klas szkoły podstawowej posiada własny telefon, który łączy się z internetem. W pozostałych dwóch przypadkach dzieci korzystają z zasobów sieciowych na smartfonie innej osoby. więcej
Książka Weroniki Kosteckiej i Macieja Skowery jest taką propozycją lektury, która ma charakter bardziej pytań niż odpowiedzi, bardziej refleksji niż zamkniętych, niepodważalnych konstatacji i wniosków. więcej
W roku szkolnym 2016/2017 popularyzacja czytelnictwa oraz rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży ponownie były jednym z kluczowych kierunków polityki oświatowej państwa. więcej
Kolejny tom z serii „Nauka – Dydaktyka – Praktyka” jest poświęcony przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych. więcej
Publikacja zawiera wykaz i omówienie ogólnodostępnych materiałów edukacyjnych dotyczących nauki podstaw programowania (również za pomocą robotów edukacyjnych) oraz wykorzystywania tabletów na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych. więcej
Trend rywalizacji technologicznych między muzeami jest coraz bardziej widoczny. Zarządcy instytucji kultury wiedzą, że muszą odpowiadać na potrzeby społeczeństwa cyfrowego. więcej