Regulamin
Informacje o Konkursie
Konkurs służy wybraniu najciekawszych projektów plakatów promujących ogólnopolski program Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich „Tydzień Bibliotek”, którego celem jest:
- popularyzacja wiedzy o roli bibliotek i ośrodków informacji w systemie kultury, edukacji, nauki i gospodarki, a także o ich znaczeniu dla poprawy jakości życia i utrwalania pozytywnych wzorców społecznych
- podnoszenie prestiżu bibliotek i zawodu bibliotekarza w świadomości społecznej
- promocja czytelnictwa i zainteresowania książką oraz nowymi mediami komunikacji społecznej w szerokich kręgach polskiego społeczeństwa
- upowszechnianie w społeczeństwie świadomości znaczenia wiedzy i informacji oraz swobodnego dostępu do nich poprzez biblioteki i ośrodki informacji
Program „Tydzień Bibliotek” ma charakter ogólnopolski i skierowany jest do szerokiego grona bibliotekarzy ze wszystkich rodzajów bibliotek. Przedsięwzięcie, rozpoczynające się w dniu 8 maja - Święto Bibliotekarzy i Bibliotek, powinno być w sposób atrakcyjny spopularyzowane poprzez plakat.
Cel Konkursu
- Zadaniem Konkursu jest wybór projektu plakatu promującego w oryginalny sposób „Tydzień Bibliotek”.
Organizator Konkursu
- Organizatorem Konkursu jest Zarząd Główny Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, tel. 22 825-83-74; 22 608-28-24; fax 22 825-53-49; e-mail biuro@sbp.pl
Uczestnicy Konkursu
- Konkurs jest otwarty dla osób fizycznych.
Nagrody
- Dla zwycięzcy Konkursu przewidziane są nagrody:
- nagroda pieniężna; honorarium zostanie wypłacone laureatowi na podstawie zawartej z nim umowy o dzieło
- druk plakatu i jego upowszechnienie w środowisku bibliotekarskim, szczególnie w czasopismach SBP; laureat otrzymuje 10 egzemplarzy plakatu
Warunki uczestnictwa
- Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest przesłanie projektu poprzez formularz konkursowy znajdujący się w portalu www.sbp.pl w terminie do 24 lutego 2014 roku włącznie.
- Złożenie projektu plakatu jest równoznaczne z udzieleniem Organizatorowi Konkursu zgody na wielokrotne nieodpłatne publikowanie plakatu oraz podanie nazwiska autora w materiałach promocyjnych związanych z Konkursem, a także na wykorzystanie plakatu w celach promocyjnych.
- Projekt oraz jego elementy nie mogą naruszać praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich i innych praw osobistych.
Zasady Konkursu
- Wybór zwycięskiego plakatu odbywa się w dwóch etapach:
- W pierwszym etapie Jury powołane przez przewodniczącą SBP wybiera w terminie do 28 lutego 2014 roku maksymalnie 20 plakatów, które biorą udział w drugim etapie konkursu. Wybrane plakaty zostaną opublikowane na stronie konkursu na portalu sbp.pl
- W drugim etapie konkursu internauci dokonują wyboru najlepszego plakatu poprzez głosowanie na portalu sbp.pl w terminie do 13 marca 2014 roku do północy
- W konkursie zwycięża plakat, który uzyskał najwyższą liczbę głosów w głosowaniu internetowym
- W głosowaniu jedna osoba, będąca równocześnie zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem sbp.pl, może oddać tylko jeden głos
- Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania głosów, co do których zachodzi uzasadnione podejrzenie, że zostały oddane niezgodnie z regulaminem.
- Każdy uczestnik nadesłać może maksymalnie 5 projektów.
Ogłoszenie wyników Konkursu
- Rozstrzygnięcie Konkursu nastąpi w dniu 14 marca 2014 roku.
- Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone na stronie Organizatora www.sbp.pl, a laureat zostanie powiadomiony o wygranej.
Warunki techniczne projektów
- Projekt plakatu powinien zawierać następujące treści:
- nazwę programu: XI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek
- czas trwania programu: 8-15 maja 2014
- hasło programu: „Czytanie łączy pokolenia”
- biały, poziomy pasek wysokości 3 cm i szerokości nadesłanej pracy, umieszczony na dole grafiki. Przeznaczony jest do umieszczenia logotypów organizatora, informacje o patronatach i inne
[UWAGA: powyższy podpunkt został zaktualizowany 27 stycznia 2014 r. Prosimy także autorów o nie umieszczanie logotypów na pracach konkursowych.]
- Projekty plakatów należy przesyłać poprzez formularz konkursowy w portalu www.sbp.pl. Dozwolone formaty: JPG, PNG, BMP, GIF, maksymalny rozmiar pliku to 2 MB. Plik załączany do zgłoszenia ze względów technicznych powinien być wersją pomniejszoną - o rozdzielczości maksimum 2000 pikseli w najdłuższym wymiarze.
- Docelowa wielkość plakatu do druku, to 70x50 cm. Laureat konkursu zostanie poproszony o nadesłanie projektu w takich rozmiarach, w rozdzielczości 300 dpi.
- Do każdego projektu powinna być dołączona informacja z podaniem nazwiska autora/autorów, adresu, telefonu, e-maila oraz nazwy i adresu miejsca pracy.
Zobowiązania końcowe
- Praca konkursowa nie może być wcześniej publikowana i nie może naruszać praw osób trzecich, a w szczególności cudzych praw autorskich.
- Użyte materiały graficzne muszą umożliwiać sprzedaż plakatu.
- Organizator Konkursu nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne przedłużenie, skrócenie, zmiany lub odwołanie Konkursu z przyczyn od niego niezależnych.
- Przystąpienie do Konkursu oznacza wyrażenie zgody bez zastrzeżeń na warunki niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie zapytania i informacje należy kierować do Biura ZG SBP. Osobą do kontaktu z ramienia Organizatora jest Konrad Stepanajtys tel. 22 608-28-25, kstepanajtys@sbp.pl
Warszawa, 24 stycznia 2014 r.
Zarząd Główny SBP
Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich