18 września 2018 r.
9.30 -10.00 Rejestracja
10.00-15.00 Warsztaty
Program:
- Jak uczy się mózg? Zasady skutecznego rozwijania procesów poznawczych i umysłowych (spostrzegania, uwagi, pamięci, mowy i myślenia). Co sprzyja a co przeszkadza w wydajnej pracy mózgu?
- Rola neuronów pamięciowych i neuronów lustrzanych w rozwoju emocjonalnym i uczuciowym. Kształtowanie osobowości, rozwój moralny oraz społeczny dzieci i młodzieży.
- Mnemotechniki stymulujące współpracę półkul mózgowych. Sposoby na zwiększenie wydajności umysłu.
- Ćwiczenia pamięci operacyjnej (codziennej) poprzez skojarzenia, usprawnianie myślenia i zapamiętywania globalnego, asocjacyjnego, metody wzmacniania koncentracji i spostrzegawczości.
- Zaburzenia lateralizacji, jak sobie z nimi radzić? Praca z osobami lewostronnie zlateralizowanymi oraz ze stronnością „skrzyżowaną”. Zabawy i ćwiczenia rozwijające grafomotorykę.
- Metody stymulacji percepcji słuchowej, wzrokowej oraz wzmacniające motorykę małą.
- Zabawy i ćwiczenia rozwijające procesy myślowe, wnioskowanie, klasyfikowanie oraz wzbogacające wiedzę ogólną.
- Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Rozwijanie koncentracji uwagi na zadaniu. Metody pracy z uczniem dyslektycznym, nadpobudliwym, z ADHD, osobami ze spectrum autyzmu.
- „Uchwycić żywioł” - o tym jak znalezienie pasji zmienia wszystko. Jak pracować z wyobraźnią i kreatywnością ucznia, jak rozwijać jego zainteresowania i pasje oraz wspierać jego naturalne zdolności.
- Mapy myśli, drzewa decyzyjne, zasady szybkiego czytania, metoda „sześciu kapeluszy myślowych”, metoda „rzymskiego pokoju”.
- Zabawy i ćwiczenia umacniające kontakty z rówieśnikami, uczące umiejętności efektywnej współpracy w grupie.
- Wykorzystanie gier edukacyjnych w pracy z dziećmi i młodzieżą.
- Bariery szkolnej kariery – dlaczego zdolne dzieci mają czasami słabe stopnie? Metody pracy z uczniem zdolnym.
Na życzenie Uczestników program może być odpowiednio zmodyfikowany pod kątem potrzeb dla konkretnych odbiorców.