Rejstracja rozpocznie sie w godzinach 9.30 - 10.00.
Warsztaty będą trwały w godzinach 10.00 - 15.30 i będą odbywać się według następującego programu:
- Czytanie strategią rozumnego inwestowania w przyszłość ucznia w nawiązaniu do priorytetów polityki oświatowej Państwa.
-
Rozwijanie przez czytanie pięciu obszarów kompetencyjnych: koncentracji, komunikacji, inteligencji emocjonalnej, emocji i odpoczynku.
- Książka uczy, bawi, wychowuje - prezentacja różnych form książek (multisensorycznych, e-booków, audio-booków i in.) i możliwości ich wykorzystania w pracy z dziećmi i młodzieżą.
- Zaczytaj się zdrowo - czytanie w promocji zdrowia psychicznego uczniów.
- Kształtowanie tożsamości pluralistycznej uczniów tj. postawy szacunku wobec wartości innych krajów i regionów. Wykorzystania literatury różnych kultur, narodów, tradycji i religii w procesie edukacji, terapii oraz profilaktyce zdrowia dzieci i młodzieży.
- Dobór biblioterapeutycznych tekstów refleksyjnych („problemowych”), aktywizujących oraz relaksacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej
- Afirmacja sensu życia w kontekście biblioterapii
- Alternatywne materiały czytelnicze
- Dostarczenie prospołecznych wzorców na podstawie prozy i poezji dla młodzieży.
- Stymulacyjna i korekcyjna funkcja biblioterapii (logoterapii). Biblioterapia w pracy z osobami dyslektycznymi, z zaburzeniami uwagi, lateralizacji i ADHD oraz osobami niepełnosprawnymi i przewlekle chorymi
- Jesteśmy wyjątkowi! Literatura w pracy z odbiorcą o specjalnych potrzebach czytelniczych. Metody zachęcania do czytania.
- Metody pracy z osobami ze spektrum autyzmu.
- Techniki biblioterapeutyczne zmierzające do uaktywnienia intelektualnego uczniów
- Elementy dramy i innych form teatralnych w działaniach biblioterapeutycznych
- Ćwiczenia terapeutyczne z zakresu stymulacji percepcji słuchowej, wzrokowej oraz sprawności manualnej
- Metody stymulacji pamięci i rozwoju intelektu.
- Tworzenie scenariuszy i programów zajęć biblioterapeutycznych.