Polecamy

Warsztaty "Motywowanie pracowników biblioteki i współdziałanie w zespole", 20 listopada 2018 r.,Warszawa

Data dodania: 01.10.2018

Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich zaprasza na warsztaty pt.: „Motywowanie pracowników biblioteki i współdziałanie w zespole”, które odbędą się 20 listopada 2018 r. w godz. 10-16 w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. KEN w Warszawie, ul. Gocławska 4. Szkolenie dedykowane jest kadrze zarządzającej w filiach i działów wewnętrznych bibliotek.

DLACZEGO WARTO SZKOLIĆ PERSONEL KIEROWNICZY?

CELE SZKOLENIA:

  1. Zmotywować i uświadomić zbieżność celów biblioteki i pracowników
  2. Zmniejszyć rotację personelu
  3. Scalić zespół i usprawnić wewnętrzną komunikację
  4. Podnieść zadowolenie pracowników
  5. Podnieść świadomość zespołu, co powoduje uelastycznienie i otwarcie na (nieuchronne) zmiany
  6. Zapobiegać wypaleniu zawodowemu i rozładowywać stres
  7. Pomóc w opracowaniu wspólnych zasad, które mają ułatwić pracę
  8. łatwić samorealizację i zwiększyć zaangażowanie wykonywaną pracę

Przeszkolony personel umiejętnie i profesjonalnie radzi sobie z wszelkimi wyzwaniami w pracy.

Dobra komunikacja, wzajemne zrozumienie wśród pracowników, zarówno „na filiach”, jak i w kontaktach z działami wewnętrznymi, stanowi zdrowy rdzeń każdej biblioteki. Proces rozwijania kompetencji kadry zarządzającej jest długi, czasochłonny i wieloetapowy. Umiejętność motywowania pracowników i budowanie autorytetu jest niezbędne do znakomitego funkcjonowania każdej instytucji.

Celem szkolenie jest budowanie zespołu, wspólnoty celów i misji pracowników Biblioteki. Dobrze przygotowana i świadoma kadra zarządzająca, w oparciu o wzajemny szacunek, tworzy miejsce przyjazne do pracy, a największym beneficjentem jest czytelnik


Korzyści uzyskane przez uczestników szkolenia na 3 poziomach kompetencji:

1. WIEDZA, czyli pracownicy przyswajają wiedzę z zakresu motywacji współpracowników.

  • Co to jest dobra motywacja
  • Dlaczego jest ważna
  • Dlaczego należy podchodzić do motywacji indywidualnie
  • Jakie korzyści ma biblioteka z zaangażowanego pracownika
  • Dlaczego warto budować autorytet

2. UMIEJĘTNOŚCI, czyli trening i praktyczne zastosowanie.

  • Jak rozmawiać z pracownikiem
  • Jakie emocje towarzyszą demotywacji
  • Techniki aktywnego słuchania i rozumienia
  • Stosowanie „kanapki” komunikacyjnej
  • Przełamywanie własnych słabości w budowaniu autorytetu
  • Scenki z życia, czyli trenujemy „na sucho” sytuacje realne

3. CHĘCI, (postawa/motywacja) pracownik chce stosować dobre praktyki i rozwijać swoje kompetencje.

  • Świadomość skuteczności poznanych technik zwiększa motywację do ich stosowania
  • Traktowanie uczestników szkolenia po partnersku zwiększa zaangażowanie
  • Razem, wspólnie opracowane tematy wskazują na transparentność i skuteczność warsztatów
  • Dobra atmosfera i podmiotowość uczestników szkolenia skutkuje zawiązaniem pewnego rodzaju kontraktu i pozwala na praktyczne stosowanie wypracowanych metod postępowania

Warsztaty poprowadzi Adam Zajchowski, doświadczony trener, właściciel firmy Free City Group i marki kowalebiznesu.pl, specjalizujący się w szkoleniach z zakresu obsługi klienta, prowadzący szkolenia także z zakresu komunikacji wewnątrzzespołowej i motywacji: dla bibliotek, organizacji pozarządowych, firm i instytucji. Aboslwent socjologii na UMK w Toruniu oraz studiów podypomlomowych na kierunkach: Akademia Rozwoju Umiejności Trenerskich (SWPS w Sopocie) oraz Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (Politechnika Gdańska)

Koszt uczestnictwa w warsztatach to 220 zł + VAT (10% zniżki dla członków SBP).

Cena obejmuje:

  • serwis kawowy,
  • konsultacje z trenerem,
  • materiały oraz certyfikaty dla uczestników.

 

Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP