Polecamy

III Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. „Biblioteka w przestrzeni edukacyjnej. Projektowanie informacji”, 21-22 maja 2015 r., Kraków

Data dodania: 12.01.2015

Biblioteka Główna Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UP zapraszają na III Międzynarodową Konferencję Naukową pt. „Biblioteka w przestrzeni edukacyjnej. Projektowanie informacji”, która odbędzie się w dniach 21-22 maja 2015 roku w Krakowie.

Celem konferencji jest zwrócenie uwagi na problemy kształtowania informacji w różnych formach i jej wykorzystywanie w działalności biblioteczno-informacyjnej. Chcemy zatem postawić pytania:

  • jak projektujemy informację dla innych?
  • czy i jak wspieramy użytkowników w zaspokajaniu ich ciekawości świata?
  • jaki wpływ na działalność informacyjną mają jej bezpośredni odbiorcy?
  • w jaki sposób dopasowujemy nasze cele do potrzeb użytkowników?

Problematyka konferencji obejmować będzie szeroki zakres tematów związanych z projektowaniem i architekturą informacji w działalności bibliotek i bibliotekarzy, ośrodków informacji, wizualizacją danych, projektowaniem nowych narzędzi komunikacji na tle wymagań użytkowników. Zapraszamy do zgłaszania referatów w następujących obszarach:

  • architektura informacji
  • badania użyteczności i funkcjonalności
  • ułatwienie użytkownikom dostępu do informacji
  • biblioteka w dostępie mobilnym
  • trendy w projektowaniu informacji
  • identyfikacja wizualna w bibliotece
  • badanie oczekiwań użytkowników
  • wizualizacja danych, infografika
  • przykłady dobrych praktyk komunikacji z użytkownikiem

Zapraszamy bibliotekarzy, projektantów i pracowników naukowo-dydaktycznych do wymiany poglądów na przedstawione tu zagadnienia. Wierzymy, iż dzięki Państwa obecności nasza konferencja będzie źródłem inspiracji dla jej uczestników, wzbogacając o ciekawe idee związane z projektowaniem informacji.

Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP