Polecamy

Kompleksowe podejście do cyfryzacji?

Data dodania: 29.08.2012

Kompleksowe podejście do cyfryzacji?

23 sierpnia 2012 roku wiceminister edukacji narodowej Mirosław Sielatycki spotkał się z przedstawicielami Polskiej Izby Książki. Celem spotkania było między innymi omówienie możliwości współpracy w zakresie programu „Cyfrowa szkoła”, którego komponentem jest, między innymi, projekt e-podręcznik.

Warto podkreślić, że cały projekt zakłada powstanie 18 e-podręczników do 14 przedmiotów oraz 2500 innych zasobów edukacyjnych. Nowy elektroniczny podręcznik nie ma na celu zastępowania tradycyjnych książek, a będzie jedynie uzupełnieniem innych dopuszczonych do użytku szkolnego pomocy w nauczaniu. Wybór konkretnych zasobów będzie w dalszym ciągu zadaniem nauczyciela. Ponadto, dzięki udostępnieniu e-podręcznika oraz zasobów na tzw. wolnych licencjach, będą z niego mogli korzystać nie tylko uczniowie i nauczyciele, ale także wydawcy, którzy mogą je udoskonalać, aktualizować i przetwarzać - projekt spełnia więc ważną stymulacyjną rolę w stosunku do rynku - czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie MEN.

Jak informuje resort, podczas spotkania minister Sielatycki podkreślił również, że to praca z nauczycielami jest podstawą wszelkich innowacji i to od ich podejścia w dużej mierze zależy sukces projektu e-podręcznik.

To dlatego w programie „Cyfrowa szkoła" podejście do cyfryzacji jest tak kompleksowe i obejmuje również szereg szkoleń dla nauczycieli - informuje ministerstwo.

Źródło: Rynek Książki


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP