Polecamy

„Lajki” na Facebooku pojawiają się i znikają

Data dodania: 24.10.2016

„Lajki” na Facebooku pojawiają się i znikają

W weekend pojawiły się doniesienia o znikających licznikach „lajków” na stronach wydawców i marek. Facebook w tej sprawie milczy. W ubiegły piątek internet obiegły doniesienia o tym, że z fanpage'y zniknęła ikona prezentująca liczbę polubień konkretnych stron. Wśród komentarzy pojawiły się głosy o tym, że usunięcie lilicznika „lajków” to opracowana przez Facebook strategia.

Jednak w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci zajmujący się na co dzień ekosystemem Facebooka widzą zupełnie inne prawidłowości.

To, że Facebook eksperymentuje i cały czas zaskakuje nas niezapowiadanymi zmianami jest już chyba codziennością. Jednak nagły brak liczby fanów na fanpage'ach rzeczywiście mógł rozwścieczyć wiele osób - przyznaje Anna Robotycka, partner w FaceAddicted. Taka zmiana (o ile byłaby trwała) powodowałaby, że „prestiż" fanpage'a, którego jednym z elementów jest właśnie liczba fanów byłby niewidoczny dla nowo przybywających fanów. W jaki sposób mogliby oni ocenić czy trafili na oficjalną społeczność marki? Nie oszukujmy się, liczba fanów to jeden z tzw. social proof jeśli chodzi o społeczności i ich wagę. Facebook od dawna ostrzegał, by do liczby fanów się nie przywiązywać faktycznie, o wiele istotniejsze są cele związane z zasięgiem, interakcjami na fanpage'ach. I tę zmianę optyki marki dość sprawnie wprowadzają także po swojej stronie - analizuje.

Źródło: wirtualnemedia.pl


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP