Ministerstwo Edukacji Narodowej odpowiedziało na komunikat rozesłany w czwartek przez Polską Izbę Książki. Według ministerstwa zarzuty dot. programu „E-podręczniki do kształcenia ogólnego” są niesłuszne i wprowadzają w błąd opinię publiczną. więcej
„Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego” to publikacja napisana przez nauczyciela praktyka, dla innych nauczycieli. Zawarte w przewodniku informacje umożliwią każdemu nauczycielowi realizację zadań edukacyjnych metodą projektów. więcej
Partner technologiczny projektu „E-podręczniki do kształcenia ogólnego” zostanie wybrany spośród publicznych szkół wyższych bez konkursu - zapowiedział Ośrodek Rozwoju Edukacji. Decyzja w tej sprawie zostanie ogłoszona na przełomie września i października. więcej
Grupa robocza ds. edukacji globalnej przeprowadziła pierwszy partnerski przegląd (ang. peer review) materiałów i działań z zakresu edukacji globalnej. Do udziału w przeglądzie zaproszono pracujące z tym obszarze organizacje, instytucje oraz akademików. więcej
Dyrekcja Generalna Komisji Europejskiej ds. Edukacji i Kultury opublikowała informację o naborach wniosków w Programie „Uczenie się przez całe życie” na 2013 rok. Program „Uczenie się przez całe życie” obejmuje wszystkie rodzaje i poziomy kształcenia i szkolenia oraz kształcenia i szkolenia zawodowego. więcej
Edukacja międzykulturowa - konteksty, to opracowanie adresowane do uczestników zajęć poświęconych zróżnicowaniu kulturowemu w różnych okolicznościach. Może służyć jako praktyczna pomoc naukowa oraz źródło inspiracji dla studentów, nauczycieli i badaczy. więcej
Na początku czerwca za sprawą największych edukacyjnych wydawców z PIK do Jose Manuela Barrosa, przewodniczącego KE, został wysłany list będący protestem przeciwko wprowadzeniu przez MEN e-podręczników na polską scenę edukacyjną w ramach programu Cyfrowa Szkoła. więcej
Borys Kozielski z Radia Wnet rozpoczął inicjatywę nagrywania audycji omawiającej projekt powołania e-podręczników. W cyklu „Jaki będzie e-podręcznik” opublikowane zostały już dwa podcasty. więcej
Książka Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet to studium dynamiki dostępu jest rezultatem zainteresowań badawczych szeroko rozumianymi relacjami między tożsamością kobiet, edukacją, kulturą i społeczeństwem. Autorka sądzi, że można ją usytuować, podobnie jak poprzednie jej prace, na pograniczu socjologii edukacji oraz gender studies. więcej
Koalicja Otwartej Edukacji zrzeszająca różne instytucje dążące do jednego celu - jak najszerszego udostępnienia zasobów edukacyjnych - pragnie zając stanowisko wobec rekomendacji MKiDN przekazanych 21 czerwca 2012 r. instytucjom zainteresowanym. więcej