Biuro Zarządu Głównego SBP
            Al. Niepodległości 213
            02-086 Warszawa
            tel: 22 608-28-24
            tel: 733 242 337
            biuro@sbp.pl
        
         „Kultura a rozwój” to pierwszy podręcznik do ekonomii kultury napisany z polskiej perspektywy. Powstał pod redakcją prof. Jerzego Hausnera, prof. Jacka Purchli i prof. Anny Karwińskiej z myślą o słuchaczach kierunków nauk społecznych oraz osób pracujących w sektorze kultury. więcej
„Kultura a rozwój” to pierwszy podręcznik do ekonomii kultury napisany z polskiej perspektywy. Powstał pod redakcją prof. Jerzego Hausnera, prof. Jacka Purchli i prof. Anny Karwińskiej z myślą o słuchaczach kierunków nauk społecznych oraz osób pracujących w sektorze kultury. więcej
 „Przewodnik internetowy - poznaj, korzystaj, twórz” powstał po to, by wspomóc upowszechnianie internetu wśród grup zagrożonych wykluczeniem cyfrowym, w tym przede wszystkim seniorów. więcej
„Przewodnik internetowy - poznaj, korzystaj, twórz” powstał po to, by wspomóc upowszechnianie internetu wśród grup zagrożonych wykluczeniem cyfrowym, w tym przede wszystkim seniorów. więcej
 Zakończył się program edukacyjny „Do*cenić bibliotekę. Jak skutecznie prowadzić rzecznictwo”. W ramach programu powstał podręcznik rzecznictwa oraz praktyczne materiały dla bibliotekarzy, m.in. opisy przykładowych działań, wzory, inspiracje i podpowiedzi, jak skutecznie prowadzić rzecznictwo w bibliotece. więcej
Zakończył się program edukacyjny „Do*cenić bibliotekę. Jak skutecznie prowadzić rzecznictwo”. W ramach programu powstał podręcznik rzecznictwa oraz praktyczne materiały dla bibliotekarzy, m.in. opisy przykładowych działań, wzory, inspiracje i podpowiedzi, jak skutecznie prowadzić rzecznictwo w bibliotece. więcej
 Fundacja Nowoczesna Polska i Narodowy Instytut Audiowizualny rozpoczynają prace nad drugą wersją „Katalogu kompetencji medialnych i informacyjnych”. Publikacja będzie narzędziem ułatwiającym planowanie działań w obszarze edukacji medialnej instytucjom i organizacjom różnego typu. więcej
Fundacja Nowoczesna Polska i Narodowy Instytut Audiowizualny rozpoczynają prace nad drugą wersją „Katalogu kompetencji medialnych i informacyjnych”. Publikacja będzie narzędziem ułatwiającym planowanie działań w obszarze edukacji medialnej instytucjom i organizacjom różnego typu. więcej
 E-podręcznik, aby był w pełni otwarty, poza otwartością prawną i technologiczną, musi być również dostępny. Koalicja Otwartej Edukacji w opracowanych rekomendacjach dla Cyfrowej Szkoły oraz stanowiskach podkreślała, że jednym z priorytetów rządowego programu cyfryzacji szkoły powinno być zapewnienie dostępności materiałów edukacyjnych dla osób niepełnosprawnych. więcej
E-podręcznik, aby był w pełni otwarty, poza otwartością prawną i technologiczną, musi być również dostępny. Koalicja Otwartej Edukacji w opracowanych rekomendacjach dla Cyfrowej Szkoły oraz stanowiskach podkreślała, że jednym z priorytetów rządowego programu cyfryzacji szkoły powinno być zapewnienie dostępności materiałów edukacyjnych dla osób niepełnosprawnych. więcej
 Dziś w sieci swoją premierę ma owoc współpracy Centrum Cyfrowego i projektu BazHum Muzeum Historii Polski. Publikacja “Wolne licencje w nauce. Instrukcja”, skierowana jest do autorów - humanistów (choć nie tylko), chcących dowiedzieć się jak efektywnie udostępniać i zwiększać widoczność swoich prac w sieci dzięki wolnym licencjom. więcej
Dziś w sieci swoją premierę ma owoc współpracy Centrum Cyfrowego i projektu BazHum Muzeum Historii Polski. Publikacja “Wolne licencje w nauce. Instrukcja”, skierowana jest do autorów - humanistów (choć nie tylko), chcących dowiedzieć się jak efektywnie udostępniać i zwiększać widoczność swoich prac w sieci dzięki wolnym licencjom. więcej
 UNESCO Institute for Statistics udostępnił w wersji pdf opublikowany w 2012 roku podręcznik „Measuring Cultural Participation” na temat aktualnych trendów w tematyce pomiaru uczestnictwa w kulturze i zawiera przegląd instrumentów gromadzenia danych z całego świata. więcej
UNESCO Institute for Statistics udostępnił w wersji pdf opublikowany w 2012 roku podręcznik „Measuring Cultural Participation” na temat aktualnych trendów w tematyce pomiaru uczestnictwa w kulturze i zawiera przegląd instrumentów gromadzenia danych z całego świata. więcej
 IFLA na swojej stronie internetowej opublikowała wykaz wskaźników dla bibliotekarzy pracujących z Czytelnikiem niepełnosprawnym. Autorami publikacji są członkowie IFLA Statistics and Evaluation Section i IFLA LPD Section Committee. więcej
IFLA na swojej stronie internetowej opublikowała wykaz wskaźników dla bibliotekarzy pracujących z Czytelnikiem niepełnosprawnym. Autorami publikacji są członkowie IFLA Statistics and Evaluation Section i IFLA LPD Section Committee. więcej
 Zespół Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego przygotował poradnik „Jak wybrać sprzęt komputerowy dla użytkowników biblioteki?”. W poradniku zostały zebrane najważniejsze informacje oraz niezbędna wiedza techniczna o sprzęcie i oprogramowaniu, co pozwoli pewniej poruszać się wśród specyfikacji technicznych urządzeń komputerowych.  więcej
Zespół Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego przygotował poradnik „Jak wybrać sprzęt komputerowy dla użytkowników biblioteki?”. W poradniku zostały zebrane najważniejsze informacje oraz niezbędna wiedza techniczna o sprzęcie i oprogramowaniu, co pozwoli pewniej poruszać się wśród specyfikacji technicznych urządzeń komputerowych.  więcej
 Nowe media to przeszłość. Czas na nowe nowe media - bardziej elastyczne i dostępne dla użytkownika, dając mu wolność i władzę. Czy biblioteka może wykorzystać tendencje polegające na współuczestnictwie w tworzeniu sieciowych zasobów, współdzieleniu się informacjami i współodpowiedzialności za powstałe w ten sposób treści? więcej
Nowe media to przeszłość. Czas na nowe nowe media - bardziej elastyczne i dostępne dla użytkownika, dając mu wolność i władzę. Czy biblioteka może wykorzystać tendencje polegające na współuczestnictwie w tworzeniu sieciowych zasobów, współdzieleniu się informacjami i współodpowiedzialności za powstałe w ten sposób treści? więcej