Obecni studenci wychowali się w erze zalewu informacji dostępnych na wyciągnięcie ręki, o dowolnej porze dnia i nocy, a przy ich wyszukiwaniu wybierają zwykle komercyjne wyszukiwarki, a nie tradycyjne serwisy biblioteczne. więcej
W artykule przedstawiono wyniki badania przeprowadzonego w ramach pierwszego etapu 3-letniej inicjatywy Assessment in Action: Academic Libraries and Student Success. więcej
Trudności, z jakimi boryka się biblioteka w coraz bardziej zglobalizowanej rzeczywistości, mogą być pokonane poprzez globalną odpowiedź ze strony zjednoczonych bibliotek. więcej
W artykule przedstawiono studium przypadku udanej implementacji w bibliotece akademickiej bazującego na WordPress repozytorium obiektów wiedzy, mającego ułatwiać bibliotekarzom szersze dzielenie się materiałami dydaktycznymi online oraz pomóc w przygotowaniu i rozbudowie programów edukacji bibliotecznej. więcej
Już za dwa lata Warszawa doczeka się drugiego punktu pierwszego kontaktu dla osób w kryzysie bezdomności, gdzie będą mogły one skorzystać z łaźni, podstawowej opieki medycznej, czy porady psychologa. więcej
Wolontariusze działają w Internecie już od ponad 20 lat. Przez ten czas bardzo wiele się zmieniło: pojawiły się media społecznościowe, dostęp do Sieci stał się bardziej powszechny, a struktura wiekowa internautów – bardziej zróżnicowana. więcej
Świat ze smartfonem w ręku i potrzeba szybkiego dostępu do informacji to codzienność wielu osób z „pokolenia kciuka”. Podstawowym źródłem informacji, codziennej lektury, kontaktu ze znajomymi, uczestnictwa w e-kulturze są media społecznościowe. więcej
Według nowego raportu firmy doradczej PwC 98 procent Polaków korzystających na co dzień z komunikacji pozytywnie ocenia wpływ nowych technologii na swoje życie. więcej
Pod koniec 2016 roku zrobiło się o organizacjach pozarządowych bardzo głośno. Media publiczne nadawały materiały stawiające znane fundacje i stowarzyszenia w bardzo niekorzystnym świetle. więcej