Dobre praktyki

Dział „Dobre praktyki” to miejsce na portalu sbp.pl, w którym chcemy promować rozwiązania, standardy, jak i nowości mające na celu zwiększenie efektywności działania bibliotek.

Jak skuteczniej promować bibliotekę? Jak stworzyć ciekawe wydarzenie? Jak skutecznie zarządzać placówką? Jakie rozwiązania codziennych problemów zastosować?

Mamy nadzieję, że na te i inne pytania znajdą Państwo tu odpowiedzi.

Podziel się swoimi rozwiązaniami i praktykami!

Liczymy na Państwa aktywne wsparcie w tworzeniu tego działu. Pragniemy, aby „Dobre praktyki” stały się platformą wymiany doświadczeń bibliotekarzy z całego kraju i ze wszystkich typów.

Redakcja gorąco zachęca do nadsyłania materiałów i tym samym promowania osiągnięć biblioteki.

Kontakt: redakcja.portal@sbp.pl

Open Access - możesz zrobić to lepiej niż chomikOpen Access - możesz zrobić to lepiej niż chomik to nowa kampania rozpoczęta przez Bibliotekę Otwartej Nauki i Centrum Cyfrowe. Kampania jest skierowana do studentów i jej celem jest zachęcenie studentów by pomagali wykładowcom w otwieraniu swojego dorobku naukowego. więcej
Powstaje „Złota Księga Dobrych Praktyk na rzecz Społecznego Uczestnictwa Osób Starszych”Celem inicjatywy „Złota Księga Dobrych Praktyk na rzecz Społecznego Uczestnictwa Osób Starszych” jest promowanie wartych upowszechnienia, wartościowych inicjatyw podejmowanych na rzecz osób starszych i z osobami starszymi. więcej
Praca z katalogu przyszłościNa co może liczyć organizacja pozarządowa, gdy zacznie współpracę z biblioteką? Jak się do takiej współpracy przygotować. więcej
Czwarte webinarium z cyklu o komunikacji z otoczeniem26 lutego ponownie zapraszamy na kawę online - tym razem o komunikacji biblioteki na Facebooku. Start jak zwykle o 9.00 rano, już teraz zachęcamy do zarejestrowania udziału w webinarium. więcej
Media społecznościowe - nagranie webinariumZapraszamy do obejrzenia kolejnego odcinka webinariów dotyczących komunikacji biblioteki z otoczeniem. więcej
Samorządowe instytucje kultury z Dolnego Śląska tworzą swoją reprezentację12 lutego 2014 roku we Wrocławiu odbyło się spotkanie założycielskie Stowarzyszenia Dyrektorów Samorządowych Instytucji Kultury. Wśród założycieli znaleźli się szefowie domów i ośrodków kultury, bibliotek i muzeów z terenu Dolnego Śląska. więcej
Jak rozumiemy wolontariat?Wyniki badania Stowarzyszenia Klon/Jawor pokazują, że społeczny odbiór wolontariatu nie jest jednoznaczny. Szczególnie duże różnice w rozumieniu tego terminu występują między osobami młodymi a seniorami. więcej
Archiwalne webinaria FRSINa portalu www.biblioteki.org uruchomiony został dział Webinaria, na którym zebrano zapisy wideo archiwalnych webinariów. więcej
Jak digitalizować archiwa?Centrum Cyfrowe współpracując z WUOZ w Opolu skanowało archiwalia. Doświadczenia zebrane z realizacji tego niełatwego przedsięwzięcia opisano w raporcie. więcej
Kampania informacyjna w mediach społecznościowychW ciągu ostatnich pięciu lat media społecznościowe stały się naturalną przestrzenią dla komunikacji internetowej organizacji. Komunikacja internetowa wymaga strategii. Kiedy stajesz przed zadaniem zaprojektowania i przeprowadzenia kampanii w mediach społecznościowych, musisz podejść do tego strategicznie. więcej
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP