Mistrz Promocji Czytelnictwa 2008

Regulamin konkursu "Mistrz Promocji Czytelnictwa 2008"
na najbardziej aktywną bibliotekę promującą czytelnictwo w 2008 roku

  1. Konkurs organizowany jest przez Polską Izbę Książki, zwaną dalej Organizatorem, oraz Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, zwane dalej Realizatorem Konkursu. Konkurs jest realizowany w ramach działań Komitetu Porozumiewawczego Bibliotekarzy, Księgarzy i Wydawców. Informacji o konkursie udziela Biuro Zarządu Głównego Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich z siedzibą w Warszawie, adres al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa, tel. (022) 825-83-74, (022) 608-28-24, e-mail biurozgsbp@wp.plTen adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
  2. Celem konkursu jest popularyzacja działań bibliotek na rzecz upowszechniania czytelnictwa i rozwoju społeczeństwa informacyjnego.
  3. Data rozpoczęcia konkursu: 8 stycznia 2009 r.
  4. Termin nadsyłania dokumentacji konkursowej: 28 luty 2009 r. (decyduje data stempla pocztowego)
  5. Uczestnikiem konkursu może być każda biblioteka posiadająca osobowość prawną lub wchodząca w skład innej instytucji posiadającej osobowość prawną, finansowana ze środków publicznych lub prywatnych, działająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  6. Nagrodą główną w konkursie jest 5.000 złotych brutto (słownie: pięć tysięcy złotych). Ponadto przyznawane są nagrody za zajęcie drugiego miejsca w wysokości 3.000 zł brutto (słownie: trzy tysiące złotych) oraz trzeciego miejsca w wysokości 2.000 zł brutto (słownie: dwa tysiące złotych).
  7. Udział w konkursie następuje poprzez wysłanie na adres Realizatora konkursu, tj. Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich pocztą (al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa) dokumentacji konkursowej (w postaci drukowanej lub na płycie CD wraz ze zdjęciami), przedstawiającej aktywność biblioteki, jej kreatywność i konsekwencję w działaniu za cały 2008 rok
  8. Dokumentacja przygotowana na papierze lub w formie zapisu elektronicznego na płycie CD, podpisana przez kierownika biblioteki powinna zawierać następujące informacje:
    • nazwa i adres biblioteki oraz nazwiska osób reprezentujących bibliotekę zgodnie ze statutem;
    • ogólna krótka ( nie więcej niż 1 str. A4) charakterystyka biblioteki, czytelników i otoczenia, które obsługuje;
    • ogólna charakterystyka realizowanych działań promujących czytelnictwo w 2008 r.( nie więcej niż 1 str. A4);
    • wykaz realizowanych w 2008 r. imprez (dla każdej imprezy należy podać następujące informacje: nazwa imprezy, grupa docelowych odbiorców, data, forma, miejsce, zasięg imprezy, liczba uczestników, ew. ogólna charakterystyka imprezy);
    • informacje o sponsorach, patronacie, partnerach oraz o formach promocji mogą być podane osobno dla każdej imprezy lub zbiorczo dla całego programu imprez.
  9. Wyboru najbardziej aktywnej biblioteki dokonuje jury, powołane przez Organizatora i Realizatora konkursu. Jury ogłasza wyniki konkursu nie później niż do 31 marca 2009 r.
  10. Kryteria oceny realizacji programu:
    • oryginalność, różnorodność, liczba i jakość imprez
    • liczebność i różnorodność uczestników imprez (oceniana odpowiednio do zasięgu czytelniczego biblioteki)
    • zaangażowanie innych środowisk (księgarze, wydawcy, organizacje pozarządowe, inni partnerzy, sponsorzy, współorganizatorzy)
    • formy promocji imprez popularyzujących czytelnictwo realizowanych przez bibliotekę (oryginalność i skuteczność form: np. ulotki, plakaty, animacje, e-maile, strona www, bezpośrednie kontakty, itp.)
    • udział lokalnych mediów w akcjach promocji czytelnictwa organizowanych przez bibliotekę
  11. Wręczenie nagród nastąpi podczas Gali Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich w dniu 23 kwietnia 2009 r. w Warszawie.
  12. Organizator skontaktuje się z laureatami konkursu w celu ustalenia warunków odbioru nagrody. Nagrody wypłaca Organizator konkursu, tj. Polska Izba Książki, który prowadzi związaną z tym dokumentację.
  13. Biblioteka uczestnicząca w konkursie wyraża zgodę na przetwarzanie jej danych adresowych dla celów przeprowadzenia konkursu. Powyższe obejmuje w szczególności zgodę na publikację nazw i adresów bibliotek, które zdobyły nagrody oraz nazwiska osoby kierującej biblioteką
  14. Przesłanie materiałów konkursowych jest równoznaczne z udzieleniem Organizatorowi oraz Realizatorowi zgody na wielokrotne, nieodpłatne publikowanie na stronach internetowych portalu www.pik.org.pl oraz www.ebib.info.pl nazwy i adresu biblioteki w materiałach promocyjnych związanych z konkursem, a także na wykorzystanie zdjęć w celach promocyjnych i marketingowych.
  15. Regulamin niniejszy jest jedynym dokumentem określającym zasady konkursu. Zgłoszenie się do konkursu jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
  16. Spory odnoszące się i wynikające z konkursu będą rozwiązywane przez Organizatora i Realizatora.
  17. Organizator i Realizator konkursu są uprawnieni do zmiany postanowień niniejszego regulaminu, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w konkursie. Dotyczy to w szczególności zmian poszczególnych czynności konkursowych. Zmiany postanowień niniejszego regulaminu wchodzą w życie z chwilą zamieszczenia ich na stronie konkursowej Organizatora i Realizatora.
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP