11 kwietnia 2018 r., rozpoczynamy II etap Ogólnopolskiego Konkursu Bibliotekarz Roku 2017. Podobnie jak w ubiegłym roku, mamy 15 finalistów. Tym razem zabrakło przedstawiciela okręgu łódzkiego. Wśród finalistów przeważają zdecydowanie przedstawiciele bibliotek publicznych (11 osób). Poza tym reprezentowane są biblioteki naukowe (2 osoby) i biblioteki fachowe ( wojskowa i po raz pierwszy kościelna - 2 osoby).
Finaliści mają różny bagaż doświadczeń, osiągnięcia i staż pracy ( od 10 do 40 lat), ale łączy ich dążenie, aby biblioteka, w której pracują była nowoczesna, dobrze ostrzegana przez czytelników i chętnie odwiedzana. Wybór, jak zawsze do tej pory, nie będzie łatwy. Na decyzje mamy czas do 6 maja 2018 r., kiedy zakończy się głosowanie internetowe. Zasady głosowania nie uległy zmianie – można oddać głos tylko raz na jednego z finalistów, po uprzednim zalogowaniu się na portalu.
Tak jak w ubiegłym roku, zgodnie z Regulaminem Konkursu, obok indywidualnego głosowania internetowego odbędzie się głosowanie zarządów okręgów lub ustanowionych przez nich kapituł konkursu. Ranking ustalony zgodnie z regulaminem jako zbiorczy wynik obu głosowań wskaże zwycięzcę Konkursu Bibliotekarz Roku 2017.
Kandydatom do tytułu życzę uzyskania jak największej liczby głosów, a wyborcom obiektywnych decyzji, pozwalających wyłonić osobę najbardziej zasługującą na ten zaszczytny tytuł.
Joanna Pasztaleniec-Jarzyńska, przewodnicząca SBP
Warszawa, 11.04.2018 r.
Założenia ogólne
1. Konkurs trwa od 15.01 do 15.05 każdego roku kalendarzowego. Składa się z dwóch etapów i kończy nadaniem tytułu Bibliotekarza Roku.
2. Etap I organizują zarządy okręgów, a o uzyskanych wynikach (lub ich braku) informują Biuro ZG SBP na formularzach stanowiących załączniki do Regulaminu Konkursu.
3. Etap II organizuje ZG SBP. W jego imieniu Komisja Odznaczeń i Wyróżnień czuwa nad przebiegiem tego etapu i ogłasza wyniki końcowe na portalu SBP.
4. Terminy działań w I i II etapie określa szczegółowo Harmonogram działań stanowiący aneks do Regulaminu Konkursu.
Ustalenia szczegółowe
5. Etap I odbywa się w okresie od 15.01 do 25.03, a w tym:
6. Etap II odbywa się w okresie od 03.04 do 15.05, a w tym:
Uwagi:
Wszystkie wymagane dokumenty, podpisane i opieczętowane, można przesyłać w postaci skanów przy czym formularz opisujący dokonania finalisty (zał. 1 Regulaminu Konkursu) należy przesłać także w formacie Word, ze względu na prace redakcyjne.
Informacji o Konkursie udzielają: Biuro ZG SBP: tel. 22 608 28 27, e-mail: biuro@sbp.pl i przewodnicząca Komisji Odznaczeń i Wyróżnień, Ewa Stachowska – Musiał: tel. 605 825 215 e-mail: e.stachowska-musial@uw.edu.pl