Bibliotekarz Roku 2016

12 kwietnia 2017 r., rozpoczynamy II etap Ogólnopolskiego Konkursu Bibliotekarz Roku 2016. Tym razem, podobnie jak w ubiegłym roku, mamy 15 finalistów. Zabrakło przedstawiciela okręgu lubuskiego. Wśród finalistów przeważają zdecydowanie przedstawiciele bibliotek publicznych (13 osób). Poza tym reprezentowane są biblioteki naukowe (1 osoba) i biblioteki szkolne (1 osoba).

Finaliści mają różne doświadczenia, osiągnięcia i staż pracy ( od 5 do 40 lat), ale łączy ich dążenie, aby biblioteka , w której pracują była nowoczesna, dobrze postrzegana przez czytelników i chętnie odwiedzana. Wybór, jak zawsze do tej pory, nie będzie łatwy. Na decyzje mamy czas do 10 maja 2017 r., kiedy zakończy się głosowanie internetowe. Zasady głosowania nie uległy zmianie – można oddać głos tylko raz na każdego z finalistów, po uprzednim zalogowaniu się na portalu.

Tak jak w ubiegłym roku, zgodnie z obowiązującym Regulaminem Konkursu, obok indywidualnego głosowania internetowego odbędzie się głosowanie zarządów okręgów lub ustanowionych przez nie kapituł konkursu. Ranking ustalony w wyniku tych głosowań wskaże zwycięzcę Konkursu Bibliotekarz Roku 2016.

Kandydatom do tytułu życzę uzyskania jak największej liczby głosów, a wyborcom obiektywnych decyzji, pozwalających wyłonić osobę najbardziej zasługującą na tytuł Bibliotekarza Roku.

Elżbieta Stefańczyk, przewodnicząca SBP, Warszawa, 12,.04.2017 r.

 

Harmonogram:

Założenia ogólne

  1. Konkurs trwa od 15.01 do 15.05 każdego roku kalendarzowego. Składa się z dwóch etapów i kończy nadaniem tytułu Bibliotekarza Roku.
  2. Wyniki końcowe ogłaszane na portalu SBP wieńczą obchody Tygodnia Bibliotek.

Ustalenia szczegółowe

  1. Etap I odbywa się w okresie od 16.01 do 25.03, a w tym:
    • 16..01 ZG SBP ogłasza Konkurs na portalu SBP i zawiadamia zarządy okręgów SBP;
    • od 17.01 – 27.01 zarządy okręgów SBP zawiadamiają o Konkursie podległe struktury SBP, biblioteki, lokalne władze podając obowiązujące zasady i terminy;
    • od 30.01 do 28.02 trwa zgłaszanie kandydatów w poszczególnych okręgach;
    • do 17.03 zarządy okręgów SBP dokonują wyboru Bibliotekarza Roku danego województwa;
    • do 24.03 zarządy okręgów SBP przesyłają do Biura ZG SBP dane, opisy dokonań (nie więcej niż 2 str. A4 –zał. 1 Regulaminu Konkursu), zdjęcia zwycięzców w poszczególnych okręgach oraz protokóły z wyborów ( zał.3 Regulaminu Konkursu);
    • do 28.03 zarządy okręgów SBP zawiadamiają zwycięzców etapu I o terminie i miejscu wręczenia nagród, a osoby lub instytucje, które zgłosiły pozostałych kandydatów, o odrzuceniu ich wniosków.
  2. Etap II odbywa się w okresie od 27.03 do 20.05, a w tym:
    • od 27.03 do 11.04 trwa opracowanie biogramów finalistów nominowanych do etapu II Konkursu i umieszczenie ich na portalu SBP;
    • od 12.04 do 10.05 trwa plebiscyt internetowy, a do 8.05 ustalanie rankingów okręgowych, które do 10.05 należy przesłać do Biura ZG SBP ( zał.4 Regulaminu Konkursu);
    • do 12.05 Komisja Odznaczeń i Wyróżnień ogłasza na portalu SBP wyniki: rankingu internetowego, rankingów okręgowych, zbiorczego rankingu okręgów oraz ranking finałowy, który wyłania zwycięzcę Konkursu.
    • do 20.05 Biuro ZG SBP zawiadamia laureatów Konkursu o terminie i miejscu wręczenia nagród i wyróżnień.

Uwaga: Informacji o Konkursie udzielają przewodnicząca Komisji Odznaczeń i Wyróżnień, Ewa Stachowska – Musiał, e-mail: e.stachowska-musial@uw.edu.pl; tel. 605 825 215 i Biuro ZG SBP, biuro@sbp.pl; tel. 22 608 28 27.


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP