Warsztaty "Narzędzia i technologia wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w bibliotece", 20 kwietnia 2020 r., Warszawa

9.30 - 10.00 Rejestracja

10.00 - 16.00 Warsztaty

  1. Historia narzędzi do Wirtualnej Rzeczywistości i Rozszerzonej Rzeczywistości oraz możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia.
  2. Praktyczne wykorzystanie platformy Google Cardboard. Platforma opracowana przez firmę Google pozwala na tworzenie obrazów panoramicznych w 360 stopniach, które mogą być wykorzystane do przygotowania wirtualnych wystaw, aplikacji Google Ekspedycje, co pozwala na prowadzenie zajęć i warsztatów w trybie wieloosobowym, aplikacji HP Reveal, będącej narzędziem do tworzenia własnych obrazów z Rozszerzoną Rzeczywistością. Uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie wykonać i stworzyć własne obrazy oraz filmy WR, RR (pracować będą na smartfonach bądź tabletach i sami zaproponują rodzaj tworzonych obrazów).
  3. Case studies – omówienie praktycznych sposobów wykorzystania narzędzi WR i RR, a także prezentacja darmowych aplikacji, które można wykorzystać i wdrożyć w ofercie bibliotek i innych instytucji kultury, bez dodatkowych kosztów. Będą to np.: Tiny Prince AR - aplikacja RR połączona z książką „Mały książę”, Gniezno 3D – aplikacja RR o historycznym wyglądzie miasta Gniezna, Acropolis VR – aplikacja o starożytnym Akropolu, The SUN VR – aplikacja o budowie Układu Słonecznego i wiele, wiele innych.

Ilość i czas trwania przerw kawowych - do uzgodnienia z trenerem na początku szkolenia 

Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP