9.30 - 10.00 Rejestracja
10.00 - 16.00 Warsztaty
- Historia narzędzi do Wirtualnej Rzeczywistości i Rozszerzonej Rzeczywistości oraz możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia.
- Praktyczne wykorzystanie platformy Google Cardboard. Platforma opracowana przez firmę Google pozwala na tworzenie obrazów panoramicznych w 360 stopniach, które mogą być wykorzystane do przygotowania wirtualnych wystaw, aplikacji Google Ekspedycje, co pozwala na prowadzenie zajęć i warsztatów w trybie wieloosobowym, aplikacji HP Reveal, będącej narzędziem do tworzenia własnych obrazów z Rozszerzoną Rzeczywistością. Uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie wykonać i stworzyć własne obrazy oraz filmy WR, RR (pracować będą na smartfonach bądź tabletach i sami zaproponują rodzaj tworzonych obrazów).
- Case studies – omówienie praktycznych sposobów wykorzystania narzędzi WR i RR, a także prezentacja darmowych aplikacji, które można wykorzystać i wdrożyć w ofercie bibliotek i innych instytucji kultury, bez dodatkowych kosztów. Będą to np.: Tiny Prince AR - aplikacja RR połączona z książką „Mały książę”, Gniezno 3D – aplikacja RR o historycznym wyglądzie miasta Gniezna, Acropolis VR – aplikacja o starożytnym Akropolu, The SUN VR – aplikacja o budowie Układu Słonecznego i wiele, wiele innych.
Ilość i czas trwania przerw kawowych - do uzgodnienia z trenerem na początku szkolenia