9.30 - 10.00 Rejestracja
10.00 - 15.30 Warsztaty
1. Wprowadzenie.
2. Gamifikacja
- omówienie metody
- przedstawienie przykładów wdrożeń
- ułożenie wybranego procesu bibliotecznego w modelu grywalizacji
3. eLearning
- przegląd metod nauczania na odległość
- przedstawienie przykładów kursów skierowanych do bibliotekarzy
- omówienie narzędzi i zasad tworzenia kursów e-lerarningowych
4. Nowoczesne rozgrywki
- próba zdefiniowania metody
- studium przypadków z gruntu bibliotekarskiego
- mini-rozgrywka dla uczestników
5. Lapbook
- omówienie metody i zasad tworzenia lapbooków
- przedstawienie przykładów gotowych produktów
- wskazanie wdrożeń metody w bibliotece
6. Book sprint
- zapoznanie z metodą
- przegląd kilku book sprintów
- próbka pracy w formule book sprintu
7. Podchody stacjonarne
- charakterystyka metody
- wskazanie zastosowań i przykładów wdrożeń
- stworzenie własnych podchodów stacjonarnych
8. Gniazda inspiracji
- omówienie metody
- przegląd wydarzeń stosujących model gniazd inspiracji
- doświadczenie pracy metodą gniazd inspiracji
9. World cafe
- opis metody
- przykłady zastosowania metody w kulturze i edukacji
- projektowanie wydarzenia z wykorzystaniem metody
10. Gry tematyczne
- próba zdefiniowania metody
- przedstawienie różnorodności gier tworzonych na potrzeby bibliotek
- poznanie zasad tworzenie gier tematycznych – próba stworzenia zarysu
11. Zajęcia rozwojowe
- przegląd form rozwojowych
- omówienie tematów wykorzystywanych w bibliotekach
- doświadczenie fragmentu szkolenia rozwojowego
12. Podsumowanie, rozdanie certyfikatów.