Warsztaty „Biblioterapia w procesie rozwijania kompetencji czytelniczych” - biblioterapia II stopnia, 15-16 maja 2018 r., Warszawa

Godziny warsztatowe:

  • 15 maja rejestracja od godziny 9.30; początek warsztatów godzina 10.00, zakończenie ok. 15.00;
  • 16 maja: początek warsztatów godzina 9.00, zakończenie ok. 14.00

 

Tematyka: 

  1. Czytanie pomaga. Literatura jako narzędzie terapeutyczne. Biblioterapia w procesie umacniania zdrowia psychicznego i fizycznego dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych.
  2. Literatura w procesie rozwijania inteligencji emocjonalnej.
  3. Czytanie strategią rozumnego inwestowania w przyszłość ucznia w nawiązaniu do priorytetów polityki oświatowej Państwa. Metody i formy zachęcania do czytania. Wykorzystanie nowoczesnych form książki w pracy z czytelnikiem (książek multisensorycznych, e-booków, audio-booków i in.).
  4. Recepcja wartości literatury nacechowanej terapeutycznie. Potencjał terapeutyczny metafor literackich.
  5. Afirmacja sensu życia w kontekście biblioterapii. Dostarczenie prospołecznych, altruistycznych, empatycznych wzorców na podstawie wyselekcjonowanych tekstów z literatury polskiej i obcej.
  6. Stymulacyjna i korekcyjna funkcja biblioterapii. Biblioterapia w pracy z osobami dyslektycznymi, z zaburzeniami uwagi, lateralizacji i ADHD.
  7. Jesteśmy wyjątkowi! Literatura w pracy z czytelnikiem niepełnosprawnym oraz chorującym przewlekle. Metody pracy z osobami ze spektrum autyzmu.
  8. Biblioterapia, logoterapia i arteterapia w integracji grupy. Elementy dramy i innych form teatralnych w działaniach biblioterapeutycznych.
  9. Alternatywne materiały czytelnicze (blogi, pamiętniki, adaptacje filmowe, teksty muzyczne dla młodzieży, gry edukacyjne itd.).
  10. Kształtowanie tożsamości odbiorców poprzez legendy i baśnie narodowe. Potrzeba neolegend – reinterpretacja rzeczywistości. Legendy miejskie w procesie umacniania związków z regionem.
  11. Techniki biblioterapeutyczne zmierzające do uaktywnienia intelektualnego uczniów. Metody stymulacji pamięci i procesu koncentracji oraz rozwoju intelektu.
  12. Tworzenie scenariuszy i programów zajęć biblioterapeutycznych.
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP