Polecamy

Warsztaty dla członków SBP "Kształtowanie wizerunku organizacji", 7 października 2010 w Warszawie

Data dodania: 01.10.2010

7 października w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. KEN w Warszawie odbyły się warsztaty zorganizowane przez ZG SBP.Uczestnikami byli członkowie ZG SBP, członkowie Komisji Zarządzania i Marketingu, reprezentacji Forum Młodych, przedstawiciel serwisu Elektroniczna Biblioteka Pedagogiczna oraz członkowie SBP - respondenci ankiety „Jak nas postrzegają inni? Jak sami siebie widzimy?”.

 Celem warsztatów było przygotowanie członków SBP do udziału w pracach nad opracowaniem i przeprowadzeniem Kampanii na rzecz pozyskiwania członków wspierających SBP (zarówno instytucji jak i osób fizycznych).
Warsztaty prowadził Tomasz Schimanek, polityk społeczny, trener i doradca w zakresie planowania strategicznego i projektowego. Część teoretyczna warsztatów oparta była o prezentacje przygotowane przez prowadzącego, w części praktycznej uczestnicy podzieleni na 4 grupy, przy pomocy trenera, pracowali nad pomysłąmi na działanie budujące wizernek SBP wśród aktualnych i potencjalnych członków. Spośród uczestników warsztatów wyłoniona została grupa robocza w składzie: Anna Aniszewska-Sworczuk (Komisja Zarządzania i Marketingu SBP), Sylwia Błaszczyk (ZG SBP), Wiesława Budrowska (Sekcja Bibliotek Szkolnych i Pedagogicznych), Ewa Byczyńska (MBP Wągrowiec), Bożena Dawidowska-Langer (Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Warszawie), Katarzyna Kulesza (Forum Młodych), Marzena Przybysz (ZG SBP), Katarzyna Regulska (BGUE Poznań i Forum Młodych), Sławomir Siagło (Forum Młodych), której zadaniem będzie dopracowanie zgłoszonych w czasie warsztatów pomysłów i przedstawienie do realizacji ZG SBP. Pracami grupy kieruje Helena Bednarska, członek ZG SBP.

Po warsztatach przeprowadzono badanie ewaluacyjne ich poziomu i przydatności. Jego podstawą były ankiety wypełnione przez uczestników warsztatów. Formularz ankiety zawierał 8 pytań z możliwością ocen w skali od 1- ocena bardzo niska, do 5- ocena bardzo wysoka. Pytanie 9- dodatkowe, nie związane bezpośrednio z treścią warsztatów, dotyczyło preferowanej tematyki warsztatów i szkoleń, analiza zgłoszonych propozycji zawarta jest w odrębnym dokumencie przedstawionym do wykorzystania Prezydium ZG SBP. W opinii uczestników poziom merytoryczny i organizacyjny warsztatów był wysoki.

1. Ocena stopnia nabycia nowej wiedzy w wyniku warsztatów. 68% uczestników (17 osób) oceniło wysoko i bardzo wysoko, 28% (7 osób) oceniło stopień nabycia nowej wiedzy jako średni, 4% (1 osoba) jako niski.

2. Ocena praktycznej przydatności informacji przekazanych podczas warsztatów. 76% uczestników (w sumie 19 osób) oceniło wysoko (7 osób) i bardzo wysoko (12 osób), 20% (5 osób) jako średnią, 4% (1 osoba) jako niską.

3. Ocena zgodności szkolenia z oczekiwaniami. 68% uczestników oceniło wysoko (9 osób) i bardzo wysoko (8 osób), 28% (7 osób) jako średnią, 4% (1 osoba) jako bardzo niską.

4. Ocena przygotowania merytorycznego prowadzącego warsztaty (24 odpowiedzi). 96% uczestników oceniło bardzo wysoko (14 osób) i wysoko (9 osób), 4% (1 osoba) bardzo nisko.

5. Ocena sposobu prowadzenia warsztatów. 80% oceniło bardzo wysoko (10 osób) i wysoko (10 osób), 16% (4 osoby) średnio, 4% (1 osoba) nisko.

6. Ocena przydatności materiałów szkoleniowych. 84% oceniło bardzo wysoko (7 osób) i wysoko (14 osób), 8% (2 osoby) średnio, 8% (2 osoby) nisko.

7. Ocena organizacji szkolenia. 96% oceniło bardzo wysoko (14 osób) i wysoko (10 osób), 4% (1 osoba) średnio. 

8. Potrzeba prowadzenia podobnych warsztatów i szkoleń w przyszłości.
Wszyscy uczestnicy szkolenia określili potrzebę organizowania podobnych warsztatów w przyszłości jako bardzo wysoką (16 osób) i wysoką (9 osób).

Miejscem warsztatów była sala konferencyjna Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Warszawie, której dyrekcja wspiera działania SBP.

Zapraszamy do galerii zdjęć.

Opracowała: Elżbieta Górska

Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP