Polecamy

Zasady działania na rynku książki edukacyjnej

Data dodania: 26.06.2013

Zasady działania na rynku książki edukacyjnej

W dniu 25 czerwca Rada Polskiej Izby Książki uchwaliła drogą elektronicznego głosowania następującą uchwałę, omówioną w swoich generalnych założeniach na posiedzeniu Rady w dniu 19 czerwca:

 

Rada Polskiej Izby Książki, na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia Izby z dnia 15 maja 2013 r. oraz w związku z licznymi artykułami prasowymi opisującymi praktyki niektórych wydawnictw edukacyjnych wyposażania szkół w sprzęt elektroniczny w zamian lub przy okazji wskazania podręczników danego wydawnictwa za obowiązujący, oświadcza, że uważa takie praktyki za uderzające w zasady uczciwej konkurencji, niezgodne z ogólnie obowiązującymi normami etyki biznesowej oraz przyjętym przez Sekcję Wydawców Edukacyjnych Kodeksem Dobrych Praktyk.

W związku z tym Rada PIK rekomenduje wydawnictwom edukacyjnym, zarówno będącym członkami Polskiej Izby Książki, jak i pozostającym poza nią, stworzenie wspólnego, transparentnego systemu informowania szkół, nauczycieli, władz oświatowych oraz rodziców o działaniach promocyjnych i marketingowych prowadzonych w związku z działalnością wydawniczą, a mających charakter pomocy dla szkół.

Źródło: Rynek Książki


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP