Infoaktywizm to umiejętne dobieranie narzędzi (filmu, obrazu, tekstu, grafiki) do nagłośnienia ważnej dla naszej organizacji informacji. Narzędzia mają swoją specyfikę - film działa na nas inaczej, niż grafika. Na Twitterze szukamy innego rodzaju informacji, niż na Facebooku.
Infoaktywista wie, gdzie, co i jak opublikować, żeby uzyskać określony efekt. W ramach cyklu o digital storytelling piszemy dziś o infoaktywizmie.
Infoaktywizm to świadome i skuteczne posługiwanie się informacją. Infoaktywiści i infoaktywistki to znakomici komunikatorzy, którzy potrafią patrzeć na otoczenie jak na zbiór informacji. Nagłaśniają te informacje, które zmieniają nasze patrzenie na rzeczywistość.
Wszystko ma znaczenie. Informacja może być umieszczona w zdjęciach, artykułach, podkastach, krótkich tweetach i filmach. Ważne, żeby zawczasu zdać sobie sprawę z tego, jaki chcemy osiągnąć cel, a potem umiejętnie dobrać do niego środek i rodzaj przekazu.
Całość artykułu znajdziecie Państwo na stronach ngo.pl
Źródło: ngo.pl