Polecamy

E-podręczniki i „Cyfrowa szkoła” - wyniki ankiety

Data dodania: 20.02.2013

E-podręczniki i „Cyfrowa szkoła” - wyniki ankiety

Na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej opublikowane zostały wyniki sondażu on-line, który zorganizowało Ministerstwo w październiku i listopadzie 2012 roku. Potwierdzają one potrzebę wprowadzania technologii informacyjno-komunikacyjnych do szkół. Sygnalizują ją wszystkie grupy ankietowanych. W ankiecie wypowiedziało się 10 229 osób, w tym 5716 nauczycieli, 1373 rodziców oraz 3140 uczniów i innych zainteresowanych.

Nauczyciele już są w cyfrowym świecie

Nauczyciele dostrzegają potencjał e-podręczników i możliwość ich pozytywnego wpływu na rozwój i postępy uczniów w nauce. Większość z nich uważa, że e-podręczniki przyczynią się do rozwijania umiejętności twórczego wykorzystania dostępnych źródeł wiedzy, wpłyną na rozwój kreatywności oraz pomogą w rozwinąć umiejętności uczniów. Tylko 23 nauczycieli spośród 5716 respondentów w tej grupie (0,4%) ma obawy, że korzystanie z e-podręczników może mieć negatywny wpływ na jakość kształcenia.

Rodzice czekają na e-podręczniki

66% rodziców udzielających odpowiedzi chciałoby, żeby e-podręcznik był podstawowym podręcznikiem, z którego będzie korzystało ich dziecko. 26% uważa, że zarówno e-podręcznik, jak i tradycyjny podręcznik powinny być równoważnymi pomocami w nauce.

Uczniowie - to ich świat

Cyfrowy świat jest codziennym elementem ich życia. Aż 73%. przyznaje, że spędza przed komputerem ponad 10 godzin tygodniowo. 95%. wyszukuje rozmaitych informacji, w tym ich selekcji i krytycznego porównania, ale tyle samo do korzysta z nich do utrzymywania kontaktów towarzyskich, w celach rozrywkowych.

Źródło: MEN


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP