Na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej opublikowane zostały wyniki sondażu on-line, który zorganizowało Ministerstwo w październiku i listopadzie 2012 roku. Potwierdzają one potrzebę wprowadzania technologii informacyjno-komunikacyjnych do szkół. Sygnalizują ją wszystkie grupy ankietowanych. W ankiecie wypowiedziało się 10 229 osób, w tym 5716 nauczycieli, 1373 rodziców oraz 3140 uczniów i innych zainteresowanych.
Nauczyciele już są w cyfrowym świecie
Nauczyciele dostrzegają potencjał e-podręczników i możliwość ich pozytywnego wpływu na rozwój i postępy uczniów w nauce. Większość z nich uważa, że e-podręczniki przyczynią się do rozwijania umiejętności twórczego wykorzystania dostępnych źródeł wiedzy, wpłyną na rozwój kreatywności oraz pomogą w rozwinąć umiejętności uczniów. Tylko 23 nauczycieli spośród 5716 respondentów w tej grupie (0,4%) ma obawy, że korzystanie z e-podręczników może mieć negatywny wpływ na jakość kształcenia.
Rodzice czekają na e-podręczniki
66% rodziców udzielających odpowiedzi chciałoby, żeby e-podręcznik był podstawowym podręcznikiem, z którego będzie korzystało ich dziecko. 26% uważa, że zarówno e-podręcznik, jak i tradycyjny podręcznik powinny być równoważnymi pomocami w nauce.
Uczniowie - to ich świat
Cyfrowy świat jest codziennym elementem ich życia. Aż 73%. przyznaje, że spędza przed komputerem ponad 10 godzin tygodniowo. 95%. wyszukuje rozmaitych informacji, w tym ich selekcji i krytycznego porównania, ale tyle samo do korzysta z nich do utrzymywania kontaktów towarzyskich, w celach rozrywkowych.
Źródło: MEN