Polecamy

O konkursach na Facebooku

Data dodania: 27.08.2012

O konkursach na Facebooku

W serwisie „Dziennik Internautów” ukazał się artykuł zatytułowany „Co wolno, a czego nie wolno organizatorom konkursów na Facebooku”. Zachęcamy do jego lektury bibliotekarzy, którzy są odpowiedzialni za promowanie działań swojej placówki na portalu społecznościowym.

Jakim zasadom - z punktu widzenia polskiego prawa - podlegają konkursy organizowane przez różne firmy na Facebooku? Na prośbę Czytelnika o komentarz poprosiliśmy dwóch prawników. W liście do redakcji di24.pl Czytelnik opisał przypadek trzykrotnej zmiany zasad w trakcie trwania konkursu zorganizowanego na Facebooku. Bez informowania o tym uczestników, bo chyba zmiany w PDF-ie z regulaminem nie można nazwać informowaniem? Skutek tego taki, że jury wybierało ostatecznie nie z 5 a z 10 najwyżej ocenianych prac, dzięki czemu miała szansę zwyciężyć inna praca niż w oryginalnym regulaminie - poinformował Czytelnik, pytając, czy takie działania są zgodne z prawem.

Aby odpowiedzieć na tak postawione pytanie, należy na wstępie sięgnąć do regulaminu konkursów na Facebooku. Już sam regulamin wymaga, aby organizator działał zgodnie z prawem obowiązującym w tym kraju, gdzie organizowany jest konkurs - tłumaczy Jacek Świeca z kancelarii prawnej Świeca i Wspólnicy. W przypadku konkursów internetowych zastosowanie bezpośrednie mają przepisy Kodeksu cywilnego, choć sam "konkurs" nie jest w polskim prawie zdefiniowany. Jak wskazuje radca prawny, zgodnie z art. 919 § 1 k.c.: kto przez ogłoszenie publiczne przyrzekł nagrodę za wykonanie oznaczonej czynności, obowiązany jest przyrzeczenia dotrzymać.

Czytaj cały artykuł.

Źródło: Dziennik Internautów


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP