Dominika Paleczna opisuje przypadek zmiany polityki upowszechniania zbiorów w bibliotece University of Sheffield w Wielkiej Brytanii i jego wpływ na satysfakcję użytkowników.
W 2004 r. zbadano ogólną satysfakcję użytkowników; okazało się, że ogólnie zadowolonych z usług było 59% użytkowników (odpowiedzi „dość zadowolony” – 57% i „bardzo zadowolony” – 12%). Poproszono też o wskazanie potrzeb ulepszeń (...)
Okazało się, że za najbardziej potrzebną zmianę użytkownicy uznali zwiększenie liczby kopii najpopularniejszych publikacji. Na kolejnych pozycjach (ale z dużo mniejszą liczbą wskazań) znalazło się wydłużenie czasu otwarcia biblioteki w weekend, zorganizowanie większej liczby komputerów, czy zwiększenie liczby książek elektronicznych. Okazało się też, że spore było niezadowolenie spowodowane krótkoterminowymi wypożyczeniami.
Czytaj całość artykułu na blogu Dominiki Palecznej