Polecamy

Moda na e-mole książkowe

Data dodania: 22.02.2012

Internet zazwyczaj określany jest jako jeden z największych wrogów książek. Obecnie dużo więcej wolnego czasu spędza się na przeglądaniu stron w sieci niż czytaniu powieści czy wierszy. Okazuje się jednak, że media te nie muszą wcale ze sobą rywalizować. Potwierdzają to rekordowe wyniki sklepów internetowych sprzedających książki elektroniczne. Rewolucja technologiczna dotyka już prawie każdej dziedziny życia, nie mogło być więc inaczej z czytelnictwem. W 2011 roku po raz pierwszy w swojej historii sklep Amazon sprzedał w Stanach Zjednoczonych więcej elektronicznych niż papierowych kopii książek. Podobnie jest na Allegro.

- Przechodzenie na książki elektroniczne jest wynikiem postępu technologicznego i naturalnej cyfryzacji. E-booki są coraz chętniej wybierane przez klientów w sieci. Tendencję wzrostową zauważamy na platformie handlowej Allegro, dla której obsługujemy płatności internetowe, ale także w sklepach internetowych korzystających z naszego systemu - mówi Joanna Kuzdak, Dyrektor Zarządzająca PayU S.A.

Główną przyczyną przenoszenia się czytelników do sieci są niższe koszty oraz szybki i wygodny dostęp do poszczególnych tytułów. Ponadto e-książki, w formie e-booków lub audiobooków, znakomicie sprawdzają się w podróży lub np. podczas biegania. Najsłabszym punktem jest w tej chwili ilość dostępnych pozycji, ale sprzedawcy są przekonani, że ich liczba będzie szybko wzrastać.

- W 2011 sprzedaliśmy na platformie handlowej Allegro o ponad 42% więcej audiobooków niż w roku 2010. Ponadto cały czas utrzymuje się tendencja wzrostowa, w związku z czym wprowadziliśmy kilka nowych kategorii tematycznych - mówi Mariola Iwon, Menedżer Kategorii Allegro.pl.

Odwiedź e-sklep Wydawnictwa SBP!

Źródło: Portal księgarski


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP