W tym tygodniu pojawiła się w sieci nowa strona partnera strategicznego SBP – firmy Aleph Polska. Serwis został stworzony przez założyciela serwisu Web 2.0 dla bibliotekarzy bibliosfera.net, Krzysztofa Lityńskiego.
Jak mówi Maciej Dziubecki, prezes Aleph Polska, nowa strona ułatwi klientom i innym osobom zainteresowanym produktami firmy Ex Libris lepsze poznanie nowoczesnych rozwiązań dla bibliotek: „Zdaję sobie sprawę, że poprzedniej wersji strony nie cechowała intuicyjność i łatwość użycia – na szczęście teraz to się zmienia tak, aby każdy szybko mógł znaleźć to, czego potrzebuje”.
Dość innowacyjnym rozwiązaniem jest przeglądarka wybranych klientów firmy Ex Libris w Polsce i na świecie – dzięki niej każdy w czasie rzeczywistym może zobaczyć listę klientów ograniczoną do tych, którzy korzystają z wybranych produktów.
Krzysztof Lityński odpowiedzialny za wdrożenie, a od kwietnia tego roku także konsultant firmy Aleph Polska powiedział, że nowa strona w najbliższym czasie przejdzie kolejne zmiany: „Zdecydowaliśmy się opublikować witrynę w obecnej postaci, aby zebrać od środowiska opinie, które pomogą nam dopracować projekt”.
Równolegle pojawiła się oficjalna strona Aleph Polska na Facebooku i zmieniło się logo firmy. Nowe zaprojektował, współpracujący z Bibliosferą, Michał Rzeszutek pracujący na co dzień w Bibliotece Jagiellońskiej.
Aleph Polska jest jedynym dystrybutorem w Polsce systemu bibliotecznego Aleph, narzędzia odkrywania zasobów Primo oraz innych produktów firmy Ex Libris. Od 2008 roku jest partnerem strategicznym Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich.
bibliosfera.net jest tworzonym przez społeczność bibliotekarzy serwisem, w którym mogą dzielić się odnośnikami do ciekawych artykułów. Bibliosfera zawiera także BiblioKalendarz – najaktualniejszy kalendarz wydarzeń bibliotecznych.