Dziś premiera projektu Świteź, którego celem jest popularyzacja i chęć dotarcia z „Balladami i romansami” Adama Mickiewicza do osób, które na co dzień niechętnie sięgają po klasykę, natomiast uwielbiają literaturę fantastyczną i gry.
Nad platformą wiedzy, która prezentuje nowe, bardzo współczesne odczytanie Mickiewicza, pracował zespół złożony z ekspertów z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego: znawca literatury pogranicza prof. Paweł Bukowiec oraz polonista i groznawca, prof. Tomasz Majkowski. W pracę włączył się ceniony projektant gier - Wojciech Rzadek. Praktycznym dostosowaniem efektów projektu do realiów szkolnych zajęła się doświadczona nauczycielka - Biserka Čejović.
Zadanie znalezienia współczesnej formy graficznej dla kanonicznego dzieła zostało postawione przed Anną Pałosz – artystką specjalizującą się w syntezie i poszukiwaniu prostych, wyrazistych rozwiązań. Jej pomysły inspirują, zaskakują i na pewno nie pozostawią obojętnym.
Platforma wiedzy dostępna jest pod adresem https://mickiewicz.promocjaksiazki.pl/
Grę otrzymają bibliotekarze i nauczyciele, którzy przejdą szkolenie z jej praktycznego wykorzystania w pracy z czytelnikami i uczniami.
Zainteresowane grupy mają możliwość zgłaszania chęci odbycia szkolenia (kontakt do realizatora podany jest na platformie wiedzy).
Projekt zrealizowany został przez Agencję Promocyjną OKO, dzięki dofinansowaniu z programu „Ballady i romanse” Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Agencja promocyjna OKO