27 maja br. w ramach Targów Książki w Warszawie odbyło się spotkanie zorganizowane przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich "Gdzie w sieci są czytelnicy? O zmianach w mediach społecznościowych w 2022 roku".
W wydarzeniu wzięło udział ok. 50 uczestników, którzy zebrali się w Sali Kisielewskiego PKiN w Warszawie.
Spotkanie poprowadził Rafał Hetman, bloger i reporter oraz trener, który opowiedział o tym, jak zmieniają się odbiorcy mediów społecznościowych, gdzie dziś najczęściej bywają i jakie formy opowiadania o książkach są obecnie najefektywniejsze.
Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Twitter a może WhatsApp?
Gdzie i jak promować wydarzenia organizowane przez biblioteki? Jaką formę przekazu wybrać, aby trafić do tych użytkowników, na których najbardziej nam zależy?
Niestety nie ma jednej odpowiedzi, ani prostych, czy uniwersalnych rozwiązań. To co sprawdzi się na TikToku nie spotka się z dobrym odbiorem na Facebooku. Dodatkowo media społecznościowe o największym potencjale (TikTok, YouTube) są jednocześnie trudne do prowadzenia i najbardziej wymagające.
Podczas spotkania poznaliśmy słabe i mocne strony poszczególnych mediów społecznościowch. Dowiedzieliśmy się, które były najbardziej popularne w 2021, a które obecnie dynamicznie się rozwiajają i czym przyciągają użytkowników. Sporo uwagi poświęcono także krótkim formom wideo oraz tym elementom języka, które najlepiej sprawdzają się w komunikacji z odbiorcami. Podkreślono ważność budowania relacji z czytelnikami, co jest kluczowe z punktu widzenia biblioteki i jej działań promujących książki oraz czytelnictwo.
Elementy prezentacji
Na koniec uczestnicy spotkania mieli okazję do zadawania pytań.
Dziękujemy za udział w spotkaniu, a wszystkim zainteresowanym pogłębianiem wiedzy z zakresiu prowadzenia mediów społecznościowych polecamy warsztaty prowadzone przez Rafała Hetmana, dostępne w ofercie szkoleniowej SBP.
Redakcja
Foto: JF/TH/SBP.pl