Polecamy

Wytyczne IFLA dla bibilotek obsługujących dzieci w wieku 0-18 lat już w sprzedaży!

Data dodania: 09.04.2020

 Wytyczne IFLA dla bibilotek obsługujących dzieci w wieku 0-18 lat już w sprzedaży!

Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP prezentuje najnowszy dokument, jakim są znowelizowane Wytyczne IFLA dla bibliotek obsługujących dzieci w wieku 0-18 lat przetłumaczone i opracowane przez Dorotę Grabowską, Grażynę Lewandowicz-Nosal i Roberta Brzóskę.

Wytyczne są niezbędne w pracy bibliotekarzy praktyków, personelu bibliotek, kierowników i administratorów, studentów i wykładowców na studiach kierunków informacja naukowa i bibliotekoznawstwo oraz architektura informacji. Wytyczne mogą pomóc w informowaniu decydentów i osób zaangażowanych w tworzenie strategii rozwoju bibliotek. Informacje będą przydatne również organizacjom pozarządowym (NGO), które wspierają programy rozwoju piśmienności i czytelnictwa dzieci i ich rodzin.

Sekcja Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży IFLA podjęła się nowelizacji Wytycznych, które ostatnio były opublikowane w 2003 r. Celem nowelizacji jest zaprezentowanie dobrych praktyk bibliotecznych usług dla dzieci. Dla wielu bibliotekarzy dziecięcych Wytyczne IFLA będą pomocne w dążeniu do realizacji podstawowych zadań związanych z dostarczaniem książek i wspieraniem czytelnictwa. Wytyczne promują i zachęcają do rozwoju skutecznych usług bibliotecznych dla dzieci o różnych umiejętnościach udzielając międzynarodowej społeczności bibliotecznej wskazówek dotyczących dziecięcych potrzeb, prawa do informacji, piśmienności i czytelnictwa.

Intencją autorów Wytycznych jest pomoc bibliotekom publicznym we wprowadzeniu wysokiej jakości usług dla dzieci w erze cyfrowej i w rozpoznaniu zmieniającej się roli biblioteki we współczesnym społeczeństwie.

>> Kup teraz<<


Spis treści
 

Część A
Misja bibliotek dla dzieci
Cel bibliotek dla dzieci
Zarządzanie biblioteką dla dzieci

CZĘŚĆ B
Zasoby ludzkie – wiedza i umiejętności
Wykształcenie, rozwój i doskonalenie zawodowe bibliotekarzy dziecięcych
Standardy etyczne i wartości
Finansowanie i zarządzanie budżetem i zasobami finansowymi
Źródła finansowania
Partnerstwo i współpraca

CZĘŚĆ C
Zbiory – gromadzenie i zarządzanie
Formy dokumentów
Polityka rozwoju i zarządzania zbiorami
Zasoby fizyczne i cyfrowe
Technologia w bibliotece dla dzieci

CZĘŚĆ D
Programy i usługi dla społeczności

CZĘŚĆ E
Wystrój wnętrza i tworzenie przyjaznej przestrzeni
Przestrzenie dla poszczególnych grup wiekowych
Umeblowanie i wyposażenie
Oświetlenie
Oznakowanie i znalezienie drogi
Dostępność przestrzeni biblioteki
Zdrowie i bezpieczeństwo
Konsultacje z użytkownikami – zaangażowanie dzieci i młodzieży w projektowanie przestrzeni bibliotecznej
Duński modelowy program dla bibliotek publicznych – jako przykład innowacyjnego projektowania i dobrych praktyk

CZĘŚĆ F
Marketing i promocja

CZĘŚĆ G
Ocena i wpływ
Źródła


ML/Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP
 


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP