Według badań zajmującej się internetowymi treściami firmy Buzzsumo odbiorców najbardziej przyciągają do artykułów w sieci konkretne frazy użyte w nagłówkach. Na czołowych miejscach znalazły się „sprawi, że”, „oto dlaczego” oraz „czy zgadniecie”. Wydawcy i eksperci social media potwierdzają zgodność tych danych z własnymi doświadczeniami, ale zwracają też uwagę na inne elementy. - Z chwytliwymi nagłówkami łatwo przesadzić zniechęcając czytelnika, a najważniejsze jest spełnianie przez wydawcę obietnicy zawartej w zapowiedzi materiału - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Hanna Rydlewska, Rafał Drzewiecki, Krzysztof Majak i Daniel Bednarek.
Buzzsumo ujawnia, że przygotowując swoje badanie przeanalizowało ponad 100 mln nagłówków, które pojawiły się w serwisach Facebook i Twitter w okresie od marca do maja br. przy materiałach kierowanych przez wydawców do internautów. Wyniki wskazują, że istnieje grupa fraz i wyrażeń, których zastosowanie w nagłówkach zapowiadających konkretne artykuły znacząco zwiększa szanse na ich przeczytanie przez odbiorców. Dalej...
Źródło: wirtualnemedia.pl