Jak wynika z badania Kantar Public, w Polsce żyje 6,7 mln kobiet między 45. a 70. rokiem życia i blisko 30 proc. z nich, czyli około 2 mln, rzadko lub w ogóle nie korzysta z internetu. Jako główne przeszkody ankietowane wskazały brak potrzeby (58 proc.), nieumiejętność obsługi komputera czy tabletu (26 proc.) lub brak tych urządzeń (24 proc.).
Internet służy kobietom wykluczonym cyfrowo głównie do wyszukiwania informacji na tematy zdrowotne (37 proc.), rozwijania zainteresowań (32 proc.), sprawdzania wiadomości i kontaktów z bliskimi (26 proc.). Tylko 1 proc. ankietowanych prowadzi w internecie swój blog lub fanpejdż, a 6 proc. udziela się w mediach społecznościowych.
Ponadto cyfrowo wykluczone kobiety nisko cenią ponadto swoje umiejętności obsługi komputera (59 proc. wskazań), wyszukiwania informacji w sieci (57 proc.) oraz ich weryfikacji (50 proc.).
Źródło: Rynek Książki