Zaledwie 30% Polaków poszerza swoje umiejętności w zakresie wykonywanej pracy, a 20% uczęszcza na kursy i szkolenia podnoszące kompetencje pracownicze – wynika z raportu „Aktywni + Przyszłość Rynku Pracy” zrealizowanego przez serwis z ogłoszeniami o pracę Gumtree.pl. Analitycy rynku pracy już teraz zauważają lukę między umiejętnościami pracowników a wymaganiami pracodawców. Problemem może być brak myślenia rozwojowego wśród Polaków i zamykanie się w ramach wyuczonego zawodu.
W dobie cyfryzacji atrakcyjna pozycja na rynku pracy jest uzależniona od dobrze rozwiniętych kompetencji cyfrowych. W tej kwestii Polacy nadal odstają od Europejczyków – aż co piąty Polak nigdy nie skorzystał z Internetu, a tylko 39% korzysta z komputera w pracy, gdy w UE odsetek ten wynosi średnio 50%. Tylko 13% Polaków poszerza swoją wiedzę w zakresie nowych technologii. Jakie umiejętności powinien posiadać kandydat aspirujący do bycia pracownikiem przyszłości?
Aby utrzymać się na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy, oprócz doskonalenia wiedzy w ramach własnej profesji, konieczny jest rozwój w takich kierunkach, jak:
Źródło: Dziennik Internautów