Polecamy

Drukowanie map to nonsens

Data dodania: 15.05.2017

Drukowanie map to nonsens

Wojskowe Zakłady Kartograficzne osiągnęły w 2016 roku zysk na poziomie 1,033 mln zł, chociaż prognozowany był w wysokości 2 mln zł. Prognoza przewiduje jednak, że zysk w obecnym roku sięgnie 3 mln zł, a może nawet przekroczy 4 mln zł, jeżeli zostanie wprowadzona „strategia cyfrowa”, co ma nastąpić w lipcu tego roku.

Liczba sprzedawanych map papierowych w Polsce w ostatnich latach mocno spadła i będzie spadać nadal – stwierdza Mariusz Kolankowski. W magazynach Zakładów leżą wydrukowane materiały kartograficzne, które „po prostu się nie sprzedają”, a „rozwój internetu i technologii cyfrowych nieodwracalnie wykluczył żywotność map papierowych. Uznałem, że dalsze drukowanie map papierowych na szeroka skalę, na czym koncentrował się poprzedni zarząd, to zupełny nonsens – powiedział Mariusz Kolankowski.

Zapowiedział, że „nowa strategia zakłada skupi się na rozwoju technologii i innowacji w szeroko pojętej poligrafii i druku”, a także nastąpi „szerokie otwarcie na biznes komercyjny”. Według prezesa „jeszcze zasadne” jest „jedynie drukowanie map dedykowanych, na przykład wojskowych, branżowych czy typowo turystycznych, przeznaczonych dla określonej grupy docelowej”.

Źródło: Rynek Książki


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP