W artykule przedstawiono studium przypadku udanej implementacji w bibliotece akademickiej bazującego na WordPress repozytorium obiektów wiedzy (ang. learning object repository – LOR), mającego ułatwiać bibliotekarzom szersze dzielenie się materiałami dydaktycznymi online oraz pomóc w przygotowaniu i rozbudowie programów edukacji bibliotecznej. Omówiono w nim również szczegółowo praktyczne i techniczne implikacje wykorzystania oprogramowania WordPress do budowy LOR oraz wady i zalety tego rozwiązania.
WordPress to darmowy system o otwartym kodzie źródłowym wykorzystywany początkowo głownie jako platforma blogowa, a obecnie coraz częściej jako system zarządzania treścią, i mogący służyć jako platforma publikacji dla dowolnego LOR. Repozytoria WordPress są łatwo rozszerzalne i dzięki instalacji dodatkowych, darmowych i płatnych wtyczek, mogą służyć jako proste systemy zarządzania materiałami dydaktycznymi. Korzystając z tego oprogramowania do budowy publicznego indeksu treści przechowywanych na serwerze, biblioteka Uniwersytetu Stanowego Kalifornii w Fullerton (California state University, Fullerton – CSUF) stworzyła w 2015 r. LOR z rekordami dla każdego obiektu wiedzy, zawierającymi metadane o jego formacie, zawartości i dostępności.
Źródło: BABIN 2.0