W przyszłym roku 75 proc. globalnej konsumpcji internetu będzie się odbywać na urządzeniach mobilnych, a w 2018 roku 60 proc. wydatków na reklamę internetową trafi do segmentu mobilnego - prognozuje Zenith. W Polsce ze smartfonów korzysta obecnie 43 proc. osób, a z tabletów - 28,9 proc.
Według danych domu mediowego Zenith najwyższy udział urządzeń mobilnych w korzystaniu z internetu jest w Hiszpanii - wynosi 85 proc. W Hong Kong jest to 79 proc., w Chinach - 76 proc., w USA - 74 proc., a we Włoszech i Indiach - 73 proc. W Polsce ten wskaźnik jest dużo niższy - wynosi 32 proc.
Urządzenia mobilne stały się już na świecie dominującym narzędziem dostępu do internetu, a w przyszłym roku staną się też głównym ekranem dla reklamy internetowej. W Polsce jedna trzecia konsumpcji internetu odbywa się na urządzeniach mobilnych, stale rośnie też udział mobile w inwestycjach w reklamę online - komentuje Agata Majecka, general manager Zenith w Polsce.
Źródło: wirtualnemedia.pl