Google Analytics jest świetnym narzędziem do monitorowania ruchu generowanego na stronie. Należy jednak pamiętać, że poza czystą statystyką istotna jest też interpretacja widocznych w Analytics liczb, do której potrzebna jest specjalistyczna wiedza i doświadczenie rynkowe - Tomasz Teodorczyk, prezes Bidlab wskazuje dla serwisu Wirtualnemedia.pl najważniejsze wskaźniki ważne w korzystaniu z Google Analytics.
Google Analytics pozwala kompleksowo spojrzeć na kanały, z których spływają do serwisu użytkownicy, a także porównać je wg jednakowych kryteriów. To z kolei pozwala na wyciągnięcie wniosków co do przesunięcia środków na kolejne inwestycje, mające na celu przyciągnięcie użytkowników do konkretnej strony. Dodatkowo inne przydatne rozwiązania to chociażby możliwości tworzenia pogłębionych analiz ścieżek ruchu prowadzących do konwersji, analiza konwersji wspomaganych czy możliwości tworzenia raportów niestandardowych w oparciu o inne dane zewnętrzne.
Należy jednak pamiętać, że poza czystą statystyką istotna jest też interpretacja widocznych w Analytics liczb. Do tego potrzeba wiedzy zarówno statystycznej, jak i tej związanej z funkcjonowaniem rynku oraz specyfiki poszczególnych kanałów, z których ruch jest pozyskiwany.
Źródło: wirtualnemedia.pl