Średni czas miesięcznego korzystania z Facebooka (bez aplikacji mobilnych) przez polskich internautów wynosi 7,59 godziny, a z NK.pl i Fotki - po 4,2 godziny. Natomiast na Twitterze i Google.pl spędzają tylko po ok. 20 minut, a Ask.fm i Wykopie - po ponad pół godziny.
Według badania Gemius/PBI w lipcu br. przeglądarkową wersję Facebooka na komputerach i urządzeniach mobilnych odwiedziło 21,56 mln polskich internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 4,74 mld odsłon. Każdy z odwiedzających spędził na stronie średnio 7,59 godziny i wykonał 219,7 odsłony. W badaniu nie są uwzględnione aplikacje mobilne, mają one zostać objęte pomiarem od października br.
Facebook jest bezdyskusyjnym liderem wśród serwisów społecznościowych pod względem zasięgu - ma po cztery razy więcej polskich użytkowników niż Twitter i Instagram (ten drugi funkcjonuje głównie jako aplikacja mobilna), a po osiem-dziewięć razy więcej niż Wykop, Google+ i NK.pl. W zestawieniu nie uwzględniliśmy YouTube’a, ponieważ jest on postrzegany bardziej jako serwis wideo niż do komunikacji.
Źródło: wirtualnemedia.pl