Podstawy programowania, samodzielne stworzenie aplikacji do sterowania robotem i udział w wyścigu robotów! To jedne z atrakcji, jakie czekały na uczestników wakacyjnych zajęć w Lokalnym Klubie Kodowania w Miejskiej Bibliotece Publicznej
w Jaśle.
Uczestnicy zajęć, mali adepci programowania w wieku 10-13 lat, dowiedzieli się czym jest kodowanie i poznali zasady pracy w programie Scratch. Wykorzystując internetowe puzzle wprawili
w ruch sympatycznego kotka – bohatera Scratcha, opracowali skrypt dzięki którym kot rysował kwadrat a nawet prostą grę „Kot goni mysz”.
Po zapoznaniu się z zasadami kodowania, przyszedł czas na programowanie robotów Finch. Mali programiści dowiedzieli się jak działają czujniki przeszkód, położenia czy światła i jak stworzyć aplikacje do sterowania robotem. Zaprogramowali również roboty tak, żeby omijały przeszkody i wydawały dźwięki. W końcu wybrali imiona dla swoich robotów - Płaszczka, Stefan, Kameleon, Rudolf Czerwonosy i Rudolf Zielononosy – i dzielnie ćwiczyli sterowanie tak, aby poradzić sobie w wyścigu w labiryncie.
Swojego robota nazwałem Rudolf Czerwononosy, bo jego nosek świeci w tym kolorze – opowiada Piotrek. Musiałam go oczywiście zaprogramować żeby tak świecił – dodaje. Jeżdżenie robotem w przód i tył nie jest trudne, ale żeby przejechać labirynt to już trzeba się natrudzić! Ale i tak była świetna zabawa – powiedział na zakończenie Krzyś.
Zajęcia w ramach Lokalnego Klubu Kodowania odbywały się w dniach 4-20 lipca 2016 r.
Lokalne Klubu Kodowania są częścią projektu "Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę". Celem projektu jest zachęcenie uczniów z małych miejscowości do nauki kodowania. Projekt jest realizowany przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego ze środków Microsoft, w ramach inicjatywy YouthSpark. Pierwsza edycja projektu została objęta patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki Społecznej.