Od teraz Google walczy z Komisją Europejską na trzech frontach. Do postępowań w sprawie porównywarki i Androida dołączyło kolejne, tym razem dotyczące reklam online.
Komisja Europejska przesłała do firmy Google nowe pisemne zgłoszenia zastrzeżeń. Oznacza to mniej więcej tyle, że prowadzone już wcześniej dwa postępowanie antymonopolowe przeciwko Google zostały uzupełnione trzecim postępowaniem, tym razem dotyczącym reklam online.
W kwietniu 2015 roku Komisja Europejska przedstawiła firmie Google oficjalne zarzuty w sprawie porównywarki cenowej. Chodziło o to, że Google systematycznie faworyzuje swoją porównywarkę cenową (Google Shopping) w swoich ogólnych wynikach wyszukiwania. W kwietniu 2016 roku Komisja uruchomiła kolejne postępowanie antymonopolowe w sprawie Androida. Tym razem chodziło o to, że Google uzależniła udostępnienie licencji Google Play na urządzeniach z systemem Android od preinstalowania usługi Google Search.
Komisja przesłała do Google pisemne zgłoszenie zastrzeżeń (tzw. Statement of Objections) w sprawie ograniczeń, jakie firma nałożyła na wyświetlanie reklam konkurencji na stronach internetowych wydawców trzecich.
Źródło: ngo.pl