Polecamy

Jak określić miejsce pracy w umowie o pracę?

Data dodania: 09.03.2015

Jak określić miejsce pracy w umowie o pracę?

Zapis określający miejsce wykonywania pracy to jedno z kluczowych postanowień umowy o pracę. Wskazuje on nie tylko stałe miejsce wykonywania pracy, ale pośrednio decyduje również o tym, kiedy występuje podróż służbowa. Dlatego prawidłowe ustalenie miejsca wykonywania pracy w treści umowy o pracę, zgodnego z faktycznym stanem rzeczy, jest ważne nie tylko dla prawidłowej organizacji pracy, ale również dla rozliczania podróży służbowych.

Podstawowym sposobem ustalenia miejsca wykonywania pracy w umowie o pracę (co jest konieczne w świetle art. 29 § 1 K.p.) jest wskazanie jednego punktu/adresu. Odpowiada on najczęściej lokalizacji siedziby pracodawcy lub jego oddziału czy filii. Taka metoda określenia stałego miejsca pracy sprawdza się w przypadku pracowników, którzy świadczą pracę w siedzibie pracodawcy lub w innym, stałym miejscu prowadzenia przez niego działalności. Jedno miejsce wykonywania pracy (najczęściej siedziba firmy) pojawia się więc zazwyczaj w umowach o pracę pracowników działu administracyjnego. W konsekwencji pracownik, który w celu wykonania zadania służbowego wyjedzie poza granice miejscowości wskazanej jako stałe miejsce pracy, będzie odbywał podróż służbową. Trzeba przy tym pamiętać, że celem podróży służbowej nie powinno być wykonywanie w terenie swojej normalnej, codziennej pracy.

Czytaj całość.

Źródło: winienczyma.bn.org.pl


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP