Przy istniejącym zapotrzebowaniu na szybką, ogólnie dostępną i tanią informację, firma, która nie funkcjonuje w internecie, mówiąc kolokwialnie – nie istnieje.
Obecnie nie wystarczy dysponować towarem najlepszej jakości czy usługami najwyższej klasy, żeby odnosić sukcesy w danej dziedzinie. Prowadzone akcje promocyjno-reklamowe też nie zawsze odnoszą pożądane skutki. Dlatego tak ważne jest posiadanie atrakcyjnej i funkcjonalnej firmowej strony internetowej.
Z założenia celem podejmowania działań zmierzających do utworzenia strony internetowej jest promocja i reklama własnej działalności, a często umożliwienie (lub chociaż zwiększenie) sprzedaży własnych usług i produktów. Prace związane z utworzeniem firmowego WWW często generują spore nakłady.
Jeżeli informacje na stronie internetowej mają na celu pozyskiwanie nowych klientów oraz ułatwienie kontaktów z obecnymi kontrahentami, to bezsprzecznie wydatki poniesione na jej utworzenie wykazują powiązanie z osiąganymi przez przedsiębiorcę przychodami. Nie zostały również wymienione przez ustawodawcę w katalogu, obejmującym wydatki niestanowiące kosztów podatkowych (art. 23 ust. 1 ustawy o pdof i odpowiednio art. 16 ust. 1 ustawy o pdop). Zatem zasadniczo będą firmowymi kosztami uzyskania przychodów. Sposób ich rozliczania może się jednak różnić.
Źródło: winienczyma.bn.org.pl