Jak wynika z najnowszego badania IRCenter, najpopularniejszymi serwisami społecznościoweymi w Polsce pozostają Facebook i YouTube. Słabnie natomiast tendencja do korzystania z wielu tego typu platform społecznościowych.
Wszystkie dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter badania „Social Media w Polsce. 2014”. Jak się okazuje, co szósty internauta korzysta z Facebooka codziennie, a serwis YouTube odwiedzamy kilka razy w tygodniu (33 proc.). Użytkownicy pozostałych kanałów korzystają z nich kilka razy w ciągu miesiąca.
Pomimo nieustająco wysokiej popularności głównych mediów społecznościowych, internauci coraz częściej podejmują decyzję o rezygnacji z aktywnego korzystania z wielu serwisów równocześnie (hyper social). W 2014 roku tylko 8 proc. internautów korzystało z 5 serwisów społecznościowych miesięcznie, podczas gdy w 2013 roku robiło to 18 proc. Tendencja ta jest szczególnie silna w przypadku blogów i Twittera, z których coraz częściej rezygnują osoby młode - czytamy w raporcie z badania.
Źródło: Rynek Książki