Serwis Elektroniczna Biblioteka Pedagogiczna SBP planuje na przełomie stycznia i lutego 2015 r. realizację webinariów poświęconych zagadnieniom społecznościowego pozyskiwania funduszy na realizację projektów bibliotecznych i działalność bibliotek.
W trakcie webinarium CROWDFUNDING JAKO ALTERNATYWNE ŹRÓDŁO POZYSKIWANIA FUNDUSZY NA PROJEKTY BIBLIOTECZNE zaprezentowane zostaną istniejące modele finansowania społecznościowego i rodzaje inicjowanych projektów. Szczególna uwaga prowadzących skupi się na omówieniu wybranych polskich przykładów platform crowdfundingowych i dokonaniu ich oceny pod kątem efektywności prowadzonych inicjatyw, ze szczególnym uwzględnieniem tych realizowanych przez biblioteki.
Webinarium CROWDSOURCING – WYKORZYSTYWANIE POTENCJAŁU INTELEKTUALNEGO UŻYTKOWNIKÓW W DZIAŁALNOŚCI BIBLIOTEK poświęcone będzie przedsięwzięciom inicjowanym przez archiwa, muzea i biblioteki. Webinarium przybliży istotę crowdsourcingu, a zwłaszcza jego internetową odmianę, oraz przykłady wykorzystania jego mechanizmów w bibliotekach.
Osoby zainteresowane udziałem w webinariach prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety. Zebrane za pomocą ankiety informacje posłużą organizatorom do ustalenia optymalnych dla Państwa godzin realizacji spotkań i zebrania grupy uczestników. Ze względów technicznych grupy nie mogą liczyć więcej niż 50 osób.
nad. Redakcja serwisu Elektroniczna Biblioteka Pedagogiczna SBP