Wyniki badań wyraźnie pokazują, że trzeci sektor nie powinien lekceważyć kwestii wizerunkowych.
Choć 42% Polek i Polaków nie zetknęło się z żadnymi działaniami organizacji pozarządowych, to i tak ma o nich coraz gorszą opinię. Powoduje to coraz mniejszą skłonność do wspierania działań stowarzyszeń i fundacji - alarmują badacze Stowarzyszenia Klon/Jawor.
Wyniki badań przeprowadzonych w listopadzie 2014 roku przez Stowarzyszenie Klon/Jawor wykazują istnienie wyraźnej zależności między poziomem aktywności obywatelskiej a wizerunkiem organizacji pozarządowych. Pokazują one, że po raz pierwszy od kilku lat spadł wyraźnie odsetek Polek i Polaków wspierających materialnie organizacje pozarządowe.
Z tych samych badań wynika także, że organizacje pozarządowe są postrzegane jako mniej efektywne i mniej uczciwe w porównaniu do ocen sprzed roku.
Źródło: ngo.pl