Biblioteki to miejsca, w których część użytkowników czuje się onieśmielona lub zdeprymowana, postrzegając bibliotekarzy jako osoby zbyt zajęte lub nieprzystępne by szukać u nich pomocy.
Coraz większa popularność technologii mobilnych sprawia, że w kłopotliwych sytuacjach czytelnicy rezygnują często z zadawania pytań personelowi, szukając potrzebnych informacji przy pomocy własnych przenośnych urządzeń. Planując biblioteczne kampanie marketingowe ukierunkowane na takich odbiorców, warto pamiętać o nośności mobilnych rozwiązań, wykorzystując je do rozpowszechniania informacji o udostępnianych zbiorach i usługach, i budowania zaangażowania użytkowników.
Jedną ze strategii, która przynosi od paru lat coraz lepsze efekty i ułatwia połączenie przywiązania czytelników do smartfonów i tabletów z chęcią korzystania z bibliotecznych zasobów i dotarcia do poszukiwanych materiałów, jest mapowanie bibliotek przy wykorzystaniu aplikacji takich jak Google Maps.
Źródło: BABIN 2.0